Sa izgradnjom poslovnih objekata koji treba da oslikavaju vizuelni identitet kompanije koja se nalazi i kod nas je sve aktuelnija tema brendiranja zgrade.
Pored akcentiranih boja na fasadi i detaljima enterijera, veoma važan deo identiteta objekta i firme predstavlja i otirač u ulaznom holu zgrade.
Otirači u ulaznim holovima javnih i poslovnih objekata u SAD odavno imaju posebno važno mesto (entryway track-off ):
- u enterijerskom i simboličkom smislu - čest je i primer u filmovima da se kadrom otirača objašnjava koji je objekat u pitanju
- u higijenskom smislu - nečistoće na đonovima trebalo bi u izvesnoj meri zaustaviti već na ulazu u zgradu.
Problem sa otiračima je u tome što moraju biti otporni na vodu, UV zračenje, da imaju postojanu boju, i da trpe habanje. Sve ovo uglavnom zahteva primenu tehnologija i veštačkih materijala koji imaju negativan uticaj na kvalitet vazduha u enterijeru.
Problematikom otirača u javnim objektima bave se mnoge firme koje su svoje poslovanje zasnivale na ovom asortimanu, ali poslednjih godina trpe sve više pritiska od strane javnosti, klijenata i stručnjaka da pokušaju da naprave otirač koji će u što manjoj meri uticati na okolinu i zdravlje ljudi.
Najdalje je u tome stigla kompanija EcoPath koja je u junu 2009. godine predstavila otirač koji ispunjava sve ove uslove (na fotografijama).
Njegova BioGrip podloga načinjena je od prirodne gume, sa međuslojem od filca koji je načinjen 100% od recikliranih PET boca (post-consumer). Dodatni sloj EnviroCel sastoji se od poliola načinjenog od soje i pepela - Celceram.
Izdržljiva površinska vlakna načinjena su od čistog polipropilena i najlona. Takođe, nakon prolaska životnog veka kompanija preuzima na sebe obavezu recikliranja proizvoda.
Linkovi:
- EcoPath - www.ecopathmats.com