Elektrovat je tokom 2018. i 2019. godine učestvovao u izgradnji nekoliko tunela na deonicama auto-puta koji prolazi kroz Srbiju, tuneli: Progon, Pržojna Padina, Manajle, Predejane, Bancarevo, Šarani, Brančići, Sopot i Sarlah.
Kompanija Elektrovat je ponosna na svoje radove napajanja (trafostanica za napajanje elektro-mašinske opreme u tunelskim cevima, sistem rezervnog napajanja i dizel električni agregat), osvetljenja (osvetljenje prilaznih zona, osvetljenje tunelskih cevi, osvetljenje poprečnih cevi za evakuaciju), ventilacije (leve i desne cevi tunela), svetlosne signalizacije u tunelima, hidrotehničkih instalacija kao i na sve ostale elektro radove za besprekornu, brzu i sigurnu vožnju kroz tunele auto-putem. Vodilo se računa da se predvidi osvetljenje koje se uključuje u zavisnosti od doba dana, u zavisnosti od vremenskih uslova, ali i od gustine saobraćaja u tunelu. Pažnja je takođe usmerena i na to da "LEVI" i "DESNI" ventilator budu definisani gledano u smeru saobraćaja u obe cevi.
Kao podizvođač na elektroizgradnji tunela, Elektrovat je koristio samo kvalitetnu opremu Schneider Electric, Philips, Siemens, Obo Bettermann, Durag i dr., kao i dobro stručno obučene elektro inženjere, izvođače radova i elektro montere, da bi sve funkcionisalo kako treba na tako važnim za ljudski život deonicama, na putevima Srbije.
- Spremno dočekujemo buduće izazove izgradnje novih tunela na auto-putevima širom celog sveta - kažu iz Elektrovata.
Tunel Sarlah
Tunel Manajle
Tunel Predejane
Dekorativna rasveta mostova
Elektrovat je dekorativno osvetlio mostove Vrla i Đžemin Do kod Vladičinog Hana kao podizvođač konzorcijuma Azvi-Rubau. Takođe, dekorativno je osvetlio i Most 3 kod Dimitrovgrada, kao podizvođač firme Aktor. Sve to, do kraja 2019. godine.
Most Vrla je najduži most na Koridoru X, dužine je 645 metara, ima konstruktivno 30 stubova od kojih je 26 stubova dekorativno osvetljeno. Da bi sve izgledalo tako impresivno, Elektrovat je ugradio Philips svetiljke tipa ColorReach Compact RGBW snage 135W, svetiljke tipa ArchiPoint LED-HB/RGB snage 25W i svetiljke tipa ColorGrazeMX4 RGBW snage 74W. Sve svetiljke su LED svetiljke sa upravljivim sistemom. Po svakom stubu je ugrađeno od 18 do 22 komada ovih svetiljki, u zavisnosti od tipa i visine stuba. Ovim projektom je ostvareno bočno osvetljenje kolovoza na mostu i vertilalno osvetljenje stubova.
Adresiranje svetiljki je izvršeno nakon završetka instalacija i postoji trinaest različitih scenarija dekorativnog osvetljenja samog mosta. Dekorativno osvetljenje ovakvog koncepta je implementirano prvi put na objektu ovakve vrste u republici Srbiji.
Most Vrla
Most Đžemin Do je dužine 495 metara, ima konstruktivno 24 stuba od kojih je 20 stubova dekorativno osvetljeno. Ovde je takođe iskorišćen kvalitet i dizajn Philips rasvete za osvetljenje mostova, ugradnjom svetiljki tipa eWReach Compact snage 125W i svetiljki tipa eWgraze snage 60W. Sve svetiljke su LED svetiljke u ON/OFF režimu, ali sa obezbeđenom daljinskom komunikacijom. Po svakom stubu je ugrađeno od 4 do 11 komada prethodno pomenutih tipova svetiljki u zavisnosti od tipa i visine stuba na mostu.
Za razliku od dekorativnog osvetljenja mosta Vrla gde je postojalo trinaest različitih scenarija dekorativnog osvetljenja, u ovom slučaju se upravljanje rasvetom vrši u ON/OFF režimu i to prvenstvo izborom režima upravljanja pomoću preklopke ugrađene na vratima ormana upravljanja dekorativnom rasvetom.
Dekorativno osvetljenje ovakvog koncepta je implementirano prvi put na objektu ovakve vrste u republici Srbiji.
Most Džemin Do
Most 3 Dimitrovgrad je dužine 149 metara. Leva strana mosta se konstruktivno sastoji od četiri stuba, a desna strana mosta od pet stubova koji su dekorativno osvetljeni. Most je dekorativno osvetljen sa Philips svetiljkama tipa ColorReach Compact RGBW snage 135W, svetiljkama tipa ArchiPoint LED-HB/RGB snage 25W i svetiljka tipa ColorGrazeMX4 RGBW snage 74W. Sve svetiljke su LED svetiljke sa upravljivim sistemom. Po svakom stubu je ugrađeno od 11 do 16 komada ovih svetiljki u zavisnosti od tipa I visine stuba na mostu.
Dekorativno osvetljenje ovakvog koncepta je i ovde implementirano prvi put na objektu ovakve vrste u republici Srbiji.
Most 3