U planu je da prva prekogranična žičara bude izgrađena preko reke Amur, koja predstavlja granicu između istočne Rusije i Kine. Projekat za stanicu u gradu Blagovješčensk na ruskoj strani granice uradio je UNStudio, dok projektanti za terminal u kineskom gradu Heihe još nisu odabrani.
Četiri kabine za 60 osoba prevoziće ljude na dve međunarodne linije koje povezuju dva grada. Putnici će se prevoziti na 7,5 minuta, dok će samo trajanje putovanja između stanica iznositi 3,5 minuta.
Prva međunarodna zičara na svetu (foto: UnStudio)
Ova dva grada koje razdvaja reka, često su zimi spojeni kada se reka zamrzne.
Stanica žičare u Blagovješčensku projektovana je da izgleda kao „svetionik zajedničke prosperitetne budućnosti dva naroda". Sa nje će se pružati pogled na ruski grad koji se proteže preko reke do Kine.
Prva međunarodna zičara na svetu (foto: UnStudio)
Javna krovna terasa biće izgrađena na strani zgrade koja gleda na reku, dok će ruta kojom putnici prolaze pre ulaska na žičaru obezbediti pogled na grad Heihe. Pored terase u okviru zgrade će se nalaziti i javno dostupan restoran i sala za konferencije. Posetiocima koji dolaze u Rusiju biće omogućen „uokvireni pogled“ na Blagoveščensk u trenutku silaska sa žičare.
Kao i kod međunarodnih aerodroma, shodno tome da se prelazi iz jedne države u drugu, stanica žičare biće podeljena na kopneno i vazdušno područje, sa odeljkom za pasošku kontrolu.
Prva međunarodna zičara na svetu (foto: UnStudio)
Žičare se sve više predlažu kao opcija za javni prevoz. UNStudio pored žičare Blagoveshchensk, radi na projektovanju još dve, u Geteborgu i Amsterdamu. Van Berkel smatra da sistemi žičara pružaju novi oblik javnog prevoza koji je održiv, izuzetno brz, pouzdan i efikasan. Dodao je i to da žičare omogućavaju da svoje gradove vidimo i doživimo na potpuno drugačiji i novi način.