Gradovi održavaju industrijsku infrastrukturu kako bi se transformisali lokalni materijali u osnovne potrepštine, kao što su odeća, hrana i mesto za stanovanje. Čak i danas, sa napretkom u nauci, izgradnji i komercijalnoj tehnologiji, i dalje postoji potreba za objektima posvećenim industrijskoj proizvodnji, skladištenju i distribuciji. Međutim, u sve naprednijem ali i ekološki svesnijem dobu u kojem danas živimo, izazovi i zahtevi su da se stvaraju industrijski kompleksi koji su ekološkiji, odgovorniji i održiviji.
Slika 1. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)
Firma GAD Architecture sa sedištem u Istanbulu predstavila je „Media City“, multimedijalni industrijski kompleks za potrebe budućeg aerodroma u Istanbulu za koji se predviđa se da će biti najveći na svetu kada se bude završio. Prepoznat na „Future Project Award“ od strane Architectural Review, „Media City“ će uključivati industrijske objekte u okviru urbanog okruženja inspirisanog QR kodovima, gde koegzistiraju umetničke i kulturne vrednosti koje slave životnu sredinu i tehnološki napredak.
Slika 2. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)
Vizija „Media City“ je snažno fokusirana na ljude sa pristupom mešovite namene okrenutom ka industrijskim područjima. Osim skladišta, fabrika i štamparija, „Media City“ će uključivati i menadžerske kancelarije, prodavnice, bine i sale za žive nastupe, interaktivne muzeje i biblioteke, škole i radionice i ostale sadržaje za stanovnike. Centralni koncept masterplana je da se korisnik postavi u živu i privlačnu sredinu, kako bi mogao da bude svedok projektovanja, proizvodnje i primene virtualne stvarnosti i multimedijalnih proizvoda.
Slika 3. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)
Tokom razvoja projekta „Media City“, GAD je razvio metodu planiranja za stvaranje samodovoljnih pametnih gradova koji bi mogli da budu primenjeni uokviru različitih sredina širom sveta. Nakon što je firma GAD istražila karakteristike velikih industrijskih gradova, kao što su Rim, Pariz i Njujork, shvatili su da je ceo koncept nalik nagomilanim QR kodovima, gde su mali, zbijeno upakovani oblici suprostavljeni masivnim izolovanim formama po rubovima.
Slika 4. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)
Primenom ovih karakteristika, stvoren je modularni pristup za „Media City“, dozvoljavajući postavljanje objekata, parkova i ulica. Nakon određivanja proporcija za zgrade, GAD je rasporedio zelenilo, infrastrukturu i pametne strategije, kao što su električni automobili koji se sami kreću, autobusi i voz za povezivanje sa drugim delovima. Istovremeno je radio i na razvoju arhitektonski jedinstvenog pristupa različitim područjima širom grada.
Slika 5. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)
Tokom poslednjih nekoliko vekova, zahvaljujući napretku u tehnologiji i medijima, desile su se ogromne i dramatične promene u načinu na koji ljudi komuniciraju i kako se ponašaju...gradovi u budućnosti bi trebalo da prihvate i uključe tehnologiju prilikom projektovanja i razvoja na odgovoran i inteligentan način. Projekat „Media City“ i metode njegovog projektovanja nastoje da budu primer kako možemo biti kreativni, raditi u skladu sa prirodom, razmišljati globalno i inovativno ne samo zbog današnjice već i zbog budućnosti - GAD Architecture.
Slika 6. „Media City“ (foto: GAD Architecture, preuzeto sa www.archdaily.com)