INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Škola sa nameštajem u zidovima koji podstiče učenje

21.02.2017. | Eleanor Gibson | Dezeen

Žuta „udubljenja“ u zidovima služe da bi se deca igrala tj. da mogu da uđu i tu se smeste ili pređu u drugi deo, a takođe se u okviru njih nalazi i drveni nameštaj koji se izvlači po potrebi. Ova škola koja se nalazi u Madridu osmešljena je tako da u njoj deca kroz igru uče engleski jezik. Projekat je firme Rica Studio.

Lokalne arhitekte iz firme Rica Studio projektovali su vodeću školu za učenje engleskog jezika u Madridu „English for Fun“, s ciljem da kod učenika probude kreativnost i maštu ali i stimulišu svih pet čula.

Slika 1. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Centar koristi „Reggio Emilia“ pristup nastavi za decu koja uče strani jezik. Ova metoda kombinuje samo-vođenu igru, vizualno učenje i izgrađeno okruženje.

Umesto da se koristi odvajanje po liniji hodnika koji prolazi kroz centar škole na učionice sa obe strane, arhitekte su projektovale debele zidove sa prostorom za igru i istraživanje.

Slika 2. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Žute sklopljene čelične ploče čine zidnu konstrukciju. Ističe se veliki broj „udubljenja“ (kutaka) sa staklenim barijerama u koje se deca mogu popeti i na taj način zaviriti u učionice.

Modularni elementi izrađeni su od svetlog  bukovog drveta i nalaze se u prorezima iznad i ispod okvira a koriste se za čuvanje i izlaganje dečijih radova. Ovi „zanimljivi kutkovi“ su otvoreni i ka učionicama i ka hodniku.

Slika 3. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Fotograf i reditelj Miguel de Guzmán snimio je projektni film, koristeći zaustavne i pokretne momente da bi istakao ove funkcije. Obuhvataju decu koja se igraju sa loptom između otvora u zidovima i voze se duž hodnika.

„Cilj je bio da se stvori prostor u duhu avanturističkog igrališta gde su objekti koji ih okružuju ti koji ih podstiču na interakciju i gde se na taj način razvija njihov pun potencijal", rekao je arhitekata.

Slika 4. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

„Odgovor je bio da predložimo nešto nalik policama, gde se mogu čuvati svi objekti koji su uključeni u proces igranja i učenja, kao i radovi koje oni stvore i da to bude mesto gde se deca mogu osetiti kao da su deo toga", dodali su.

Arhitekte su takođe osmislile generički modul za nameštaj, tako da se stolice, stolovi i ormari mogu smestiti u okviru zida kada nisu u upotrebi, što omogućava lakše preuređivanje učionica.

U prizemlju se nalaze dve velike učionice sa obe strane ulaznog hodnika i stepeništa.

Žuta oplata pokriva poleđinu zidova učionica, u kojima se nalaze umivaonik i toalet, dok se zavese mogu koristiti za privremenu podelu prostora.

Miguel de Guzmán je stvorio niz neobičnih arhitektonskih filmova u svom studiju Imagen Subliminal, koji vodi u partnerstvu sa Rocío Romerom.

„English for Fun“  je među brojnim školama koje su arhitekte projektovale u cilju interaktivnog uključivanja dece u učenje.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;