Brendovi poput „Isover“-a i „Rockwool“-a su uspeli da postanu omiljeni izolacioni brendovi među arhitektama u najvažnijim evropskim zemljama. „Wienerberger“ i „Schüco“ se često pominju kao poželjni brendovi sirovih građevinskih materijala u najmanje tri evropske zemlje. Ovo su neki od zaključaka izveštaja Evropskog arhitektonskog barometara iz prve polovine 2015. godine, kvartalnog istraživanja tržišta koje se sprovodi među 1.600 arhitekata u osam evropskih zemalja.
Arhitekte često imaju odlučujuću ili uticajnu ulogu u vezi sa izborom proizvoda i brendova. Posebno kada je u pitanju izolacija i sirovi građevinski materijal. Zbog ove uloge, proizvođači u građevinskoj industriji teže da postanu preferirani brend među arhitektama.
„Isover“ i „Rockwool“ su uspešno ostvarili svoju poziciju kao omiljeni brendovi u skoro svih osam evropskih zemalja gde se sprovodi ovo istraživanje. Takođe, brendovi „Knauf Insulation“ i „Kingspan Insulation“ su uspeli da budu deo prvih tri preferiranih izolacionih brendova u nekoliko evropskih zemalja.
Što se tiče sirovog građevinskog materijala, brendovi „Wienerberger“ i „Schüco“ se spontano navode kao poželjni brendovi u velikom broju evropskih zemalja. „Wienerberger“ je u Belgiji daleko najpoželjniji brend sirovih građevinskih materijala među arhitektama i takođe se uglavnom pominje u Holandiji i Nemačkoj (Poroton). U Španiji i Italiji „Schüco“ drži poziciju broj jedan kao najpoželjniji brend sirovih građevinskih materijala.
Ono što je zanimljivo je da u Holandiji i Poljskoj veliki broj arhitekata nema omiljeni brend. Mogućnost imanja omiljenog brenda je nešto što može zavisiti od odlučujuće uloge koju imaju arhitekte prilikom izbora brenda. Istraživanje Evropskog arhitektonskog barometara iz prvog kvartala 2014. godine je pokazalo da je u Poljskoj ova odlučujuća uloga arhitekata najmanja od svih osam zemalja u kojima se istraživanje sprovodi. U ovom istom istraživanju je pokazano da holandski arhitekti smatraju da njihova ulogu u procesu odabira proizvoda i brendova postaje manje važna. Obe činjenice mogu biti objašnjenje za veliki broj arhitekata koji ne mogu navesti omiljeni brend.
Ovi i mnogi drugi rezultati i trendovi u razvoju evropskog građevinskog tržišta se mogu naći u Evropskom arhitektonskom barometru, međunarodnom istraživanju tržišta sprovedenom među 1.600 arhitekata u Evropi. Ovo istraživanje se sprovedi u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Holandiji, Belgiji i Poljskoj od strane kompanije Arch-Vision četiri puta godišnje. Pored indikatora koji predviđaju količinu gradnje u Evropi, posebna tema se označava svakog kvartala. Tema prvog kvartala 2015. godine je bila „Omiljeni brendovi“.