Kompanija Disney Research je razvila algoritam koji može da generiše 3D kompjuterske modele iz 2D fotografija u velikoj rezoluciji dovoljnoj, kako oni kažu, da se zadovolje potrebe kreatora video igara i filmski autora, a i arhitekata, dodajemo mi. Tehnologija zahteva više fotografija kako bi se uokvirila scena iz različitih tačaka viđenja.
3D model je donekle ograničen u tome da je samo koherentan u vidokrugu obuhvaćenom originalnim fotografijama. Očigledno se on ne bavi previše detaljno sa podacima tipa dimenzija. Međutim, sudeći po demo video snimku koji je izbacila kompanija Dizni, ostvarena detaljnost je neverovatno impresivna.
Tim je koristio stotine fotografija od 21 megapiksela za svaki od njihovih demo modela. Oni su snimljeni od strane kamere u pokretu duž prave linije. Iako ovaj pristup olakšava obradu podataka, tim kaže da se algoritam može primeniti i na manje zahtevnijem kompletu fotografija.
Za razliku od drugih sistema, algoritam izračunava dubinu za svaki piksel, gde se na kraju pokazalo da je najefikasniji na ivicama samog objekta. Algoritam zahteva manje računarskog hardvera nego što bi to inače bio slučaj prilikom izrade 3D modela od fotografija visoke rezolucije, delom zato što ne zahteva da svi ulazni podaci budu u memoriji odjednom.
Sistem još nije savršen. Dubinska merenja su manje precizna nego što bi to slučaj bio sa laserskim skenerom, a naučnici priznaju da je potrebno još dosta posla da se obrade površine koje se razlikuju u refleksiji.
Aleksandar Sorkin-Hornung (Alexander Sorkine-Hornung) iz kompanije Disney Research sugeriše da algoritam takođe može da se koristi za manipulaciju 2D slika, uklanjanjem pozadine ili stvaranjem 3D scena kombinacijom izvornih slika, na primer.
Tim je demonstrirao svoju tehnologiju na sajmu tehnologije SIGGRAPH 2013 jula ove godine. Demo video kompanije Dizni se nalazi ispod (napomena: video snimak je na engleskom jeziku).