Kulturni centar "The Raif Dinçkök" u gradu Jalova, Turska, poznat je po priči o dva grada isprepletenim u jedan. Arhitekta Emre Arolat spaja prirodnu i industrijsku spoljašnost turskog grada pomoću materijala pronađenog u dimnjacima lokalnih fabrika.
Sa više od polovine svog terena prekrivenih vrtovima i šumama, Jalova u Turskoj, može izgledati kao mali, seoski lučki grad. Međutim, pažljiviji pogled otkriva da njen ekonomski motor radi na teškoj industriji: mnogi njeni stanovnici (203,741 stanovnika) rade u brojnim velikim proizvodnim pogonima koji robu prosleđuju u veće i bogatije zemlje i kosmopolitske gradove.
Arhitekta Emre Arolat ne zahteva maskiranje ove napetosti kada Akkök, lokalni industrijski konglomerat koji koristi razne materijale, od hemikalija do tekstila, bira u Istanbulu firmu za dizajniranje kulturnog centra i javnog prostora za stanovnike Jalova. U nedostatku konvencionalnih otvora za prozore i vrata, fasade sadrže nešto više od 5.600 kvadratnih metara perforiranih i savijenih Kor-deset panela (vremenskih čelika) koji su već dobili boju rđe od otvaranja Centra u maju 2011.
Lokalnim stanovnicima nije nepoznat industrijski metal. Kor-deset paneli najčešće se pojavljuju u proizvodnji gradskih područja i posebno, na izgradnji dimnjaka mnogih fabrika.
U eri uskih građevinskih koverti, metalna koža sa 30-to procentom perforacijom i bez solidne podrške može da izgleda alarmantno. Programski elementi, uključujući višenamenske sobe, izložbeni prostor i biblioteku povećavaju se na drugoj priči i grupisani su u centru, daleko od obima zgrade, dok bašte, betonski kamen i komponente zauzimaju mesto u prizemlju. Delimično blokiranje vetra i kiše u zimskom periodu i direktna sunčeva svetlost su "perforirane ploče koje sadrže mikro-klimu unutra", kaže Arolat. Obrazac fasadnih otvora i nabora na površini, koje je kreirao uz pomoć savijenih metalnih panela ili dve susedne tj. kosih panela, određivani su u delovima po potrebama ventilacije zgrade.
Instalisani korišćenjem podizanja sistema, paneli su visili u obliku slova U. Prilagođeno savijanje panelskih bočnih ivica zatvora pružaju bočnu podršku, dok su gornja i donja ivica u obliku slova Z u krivinama. Prostor između panela iznosi 12 milimetara, kao i sloboda za zavrtnje da klizi duž unapred bušenog otvora, omogućavaju da se paneli pomeraju kao rezultat termalnog i akustički opterećenja. Kretanje vazduha kroz perforirane fasade takođe smanjuju opterećenja vetra na zgradi.
Tokom dana, paneli su skoro neprimetni iznutra, a rupe su guste dovoljno da bi paneli izgledali transparentno, i omogućavali poglede ka spolja. "Unutrašnjost pejzaža je u kontaktu sa spoljašnjošću", kaže Arolat. Noću zgrada granata ne svetli, praktično nestane u mračnoj noći. Svetla na centralnoj na rampi trepere, kako stanari prolaze, ostavljajući pozornicu za "unutrašnji život", kaže Arolat.
Fasada Kulturnog centra je potcenjena u lepoti i značaju. U pretvaranju teške metalne industrije u dominantnu na lokalnim fabrikama, Emre je otelotvorio Jalovu, grad koji opstaje zahvaljujući industriji i uspeva zbog svog naroda.