Prošle nedelje kompanija Abu Dhabi Airports Company (ADAC) je objavila da je primila šest tenderskih predloga od prekvalifikovanih izvođača radova za dugo očekivanu zgradu Midfield terminala na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju. Taj budući dodatak jednom od najbrže rastućih svetskih aerodroma proširiće ga za preko 700.000 metara kvadratnih i u početku će primati oko 27 do 30 miliona putnika svake godine.
Priprema terena i izlivanje temelja počela je u 2010. godini, dok je sama izgradnja terminala planirana za drugi kvartal 2012. godine. Zgrada Midfield terminala postaće dom nacionalnoj aviokompaniji Ujedinjenih Arpaskih Emirata - Etihad Airways.
Šest prekvalifikovanih kompanija koje su se okupile, svaka za sebe, u konzorcijume su: Al Habtoor, Murray & Roberts i Hochtief; Bechtel, ENKA i Al Jaber Group; Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd, Kumho Industrial Co., China State i Al Shafar; Larsen Toubro i NPC-Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd; Samsung, ACC i Six Construct; i TAV, CCC i ATC. (svi linkovi ka sajtovima ovih kompanija se nalaze na kraju teksta)
Komentarušući tendersku proceduru, predsednik ADAC-a, njegova ekselencija Khalifa Al Mazrouei je rekao: "Posvećenost ADAC-a se nastavlja jer nastoji da održi rast u broju putnika konstantno planirajući velike razvojne projekte i poboljšanja aerodromske infrastrukture, objekata i usluga."
Projektovan od strane arhitektonske firme Kohn Pedersen Fox (KPF), zgrada Midfield terminala je u obliku krsta sa talasastim krovom u obliku nadstrešnica sa enterijerom koji podseća na pećinu. Projekat zgrade Midfiled terminala je ušao u uži krug za nagradu WAN Awards za 2010. godinu i to u kategoriji urbanog dizajna. Terminal je zamišljen kao prolaz/kapija ka prestonici Ujedinjenih Arapskih Emirata i biće smešten između dve paralelne piste, maksimizirajući kapacitet parkiranja aviona i minimizirajući rastojanja koja putnici moraju da pređu.
Midfield kompleks Abu Dabi međunarodnog aerodroma je integralni deo Abu Dabi 2030 plana - koji ima za cilj pretvaranje pustinje u 'Vrt zaliva' kroz dizajn koji odgovara njegovom prirodnom okruženju i ujedno ispunjava potrebe brzo širećeg glavnog grada Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Održivo projektovanje i dizajn takođe igraju glavnu ulogu u konceptu, kao što objašnjavaju iz biroa KPF: "Projekat je vođen sa nekoliko ciljeva zaštite životne sredine, uključujući i energetsko upravljanje za čitavu lokaciju; minimiziranje upotrebe vode za piće i građevinskog otpada; maksimiziranje reciklaže; upotreba termičkog omotača visokih performansi; multifunkcionalni javni prevoz; stratifikovani sistemi KGH; kontrolni sistemi objekta; energetski povraćaj; nisko-energetsko osvetljenje; obilje dnevne svetlosti; pasivno osenčenje; visokokvalitetni, trajni materijali; vozila sa pogonom na obnovljive izvore energije koje imaju niske emisije štetnih gasova i pejzažno uređenje za suvu klimu."
Linkovi:
- Kohn Pedersen Fox
- Abu Dhabi Airports Company
- Etihad Airways
- Al Habtoor
- Murray & Roberts
- Hochtief
- Bechtel
- ENKA
- Al Jaber Group
- Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
- Kumho Industrial
- China State
- Al Shafar
- Larsen Toubro
- NPC-Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd
- Samsung
- ACC
- Six Construct
- TAV
- CCC
Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs: