INFONET-468X60-BANNER

Centar za razvoj inovativne transportne tehnologije u Kijevu

18.11.2011. | Arch Daily

Efikasnost vlade i samim tim dobrostanje društva je tesno povezano sa razvojem infrastrukture. Ukrajina se nalazi u povoljnom geografskom položaju, pa je samim tim dvostruko zainteresovana za organizovanje odgovarajućeg transportnog sistema koji će postati značajan podsticaj za ekonomski rast.


Stvaranjem Centra za razvoj inovativne transportne tehnologije, arhitektonski biro KO+KO Architect smatra da je njihov projekat predstavlja inkarnaciju namere ukrajinskog društva da uspostavi održivi sistem komunikacija, kao dela presudnog značaja za ljudski život. Pored simboličke funkcije, centar će se baviti pitanjima koje se pominju u njegovom imenu, čime se obezbeđuje osnov za razvoj Ukrajine.

Osnova arhitektonskog scenarija je konstruisana prema principima biomehanike. Ovaj stil dodaje odnosu između dinamičkog, razigranog, karaktera forme i funkcije, razmeštajući konstruktivne elemente kao ključne detalje arhitektonskog zapleta. Stil apeluje da ilustruje osnovnu ideju percepcije građevine - kao velikog živog mehanizma. Bioritam mehanizma podrazumeva čitavu mrežu fabrika koje proizvode nove ideje, koncepte, inovativne tehnologije koje na kraju postaju stvarnost. To izričito pokazuje činjenicu pomirenja haosa i reda, tj. 'uređenog haosa'.

Strukturalna jasnoća ove forme je povezana sa plastičnošću i linijama vozila, koju nameću zakoni aerodinamike. Čak i u vodi, živi organizmi imaju isti oblik da bi umanjili silu trenja vode. U tom kontekstu, objekat može da se posmatra kao veliki podvodni organizam koji dolazi iz dubina reke Dnjepre, kako bi se opustio posle dugog putovanja, predstavljajući svoju lepotu ljudima.

Iskonski principi koji definišu specifični oblik zgrade:

  • rušenje aktuelnih standarda sa usmerenim eksplozijama (stvaranje haosa)
  • ređanje fragmenata
  • zasnovana forma kroz bionički uticaj

Nosivost mosta preko luke je 20.000 vozila dnevno, dužina mosta je 385 metara i širina koloseka je 27,7 metara. Ovo je dovoljno prohodna i brzinska saobraćajna arterija grada. Da bi se olakšao ulaz u objekat postavljen je dodatni put od Mosta Moskovskyi u pravcu Podila. Dinamička arhitektura zgrade podstiče dijalog sa pristupnim putem, formirajući zeleni parkovski prostor na jednoj strani i volumen zgrade na drugoj strani.

Ulica je sama po sebi konvencionalno podeljena na tri dela koja utvrđuju maksimalnu dostupnost, propusnost i funkcionalnost. Prvi krak puta ima otvoreni parking za 20 automobila, i on je kružni put koji je projektovan za specijalne namene. Drugi krak vodi do skela, koje su sastavni deo izložbe i tu se nalazi ulazak u privatni izložbeni prostor. Treća grana puta jeste parking i prilaz do centra.

Levo krilo zgrade ima dvorište sa olakšanim pristupom za kretanje teretnih vozila. Kroz ovaj prvi ogranak se može razmišljati o dostupnosti urbanih sadržaja, koji takođe mogu služiti kao odmarališta (pored toga, ovo je blizu projektovane metro stanice). Prvi ogranak će zapravo služiti kao tranzitna tačka za posetioce, dok će centralna osa zgrade služiti za glavni pristup objektu.

Ona odvaja opšti raspored na pomenutom parkingu i dostupni urbani sadržaj. Parking je projektovan za 140 vozila sa mogućnošću proširenja i obezbeđivanja posebnih prostorija za osobe sa invaliditetom na vrhu. Nova zgrada postaće istaknuti simbol keja. Može se posmatrati kao slobodnostojeći objekat ili kao deo izgrađen u skladu sa principima održivog razvoja budućeg "gradskog centra".

Uprkos složenosti volumena, Centar ispunjava jednostavnu promišljenu funkciju. Početno, posetioci i zaposleni ulaze u centralni atrijum, koji je takođe i izložbeni prostor. Iz javnih površina postoje pogodni pristupi kancelarijama i konferencijskim salama, auditorijumima i restoranima, kojima se može pristupiti preko atrijumskih liftova.

Centar za razvoj inovativne transportne tehnologije ima simbolično značenje. On apsorbuju svetlosnu energiju, životnu energiju, energiju proboja, uhvati raspoloženje koje treba da inspiriše Ukrajinu ka novim rešenjima, novoj arhitekturi i novom životu.

Linkovi:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;