BAU2025-468X60-BANNER

Pomorski tunel i mostovi koji obaraju 10 svetskih rekorda

04.07.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Kina je 30. juna svečano otvorila Shenzhen-Zhongshan vezu, novu kombinaciju podvodnog tunela i mostova koja povezuje dva grada u provinciji Guangdong. Ovaj impozantni građevinski projekat postavio je čak deset svetskih rekorda, iako su oni vrlo specifične prirode.

Shenzhen-Zhongshan Link

Tunel povezuje dva veštačka ostrva (Foto: Xinhua)

Arhitektonsko čudo na ušću Biserne reke

Ušće Biserne reke u Južno kinesko more, jedna je od najgušće naseljenih oblasti na svetu, obuhvata Hong Kong, Makao i devet gradova u Guangdongu. Do sada su široki vodeni prolazi činili putovanje između ovih gradova izuzetno složenim i dugotrajnim, ali veza Shenzhen-Zhongshan će rešiti ovaj problem.

Duga je 24 kilometra i spaja Shenzhen i Zhongshan putem podvodnog tunela između dva veštačka ostrva, dok mostovi povezuju ostrva sa obalama.

Zahvaljujući osam traka i maksimalnoj brzini od 100km/h, putovanje koje je trajalo dva sata sada je skraćeno na samo 30 minuta. Izgradnja ove veze trajala je 7 godina.

Deset svetskih rekorda

Kineska globalna televizijska mreža CGTN, navela je da je Shenzhen-Zhongshan veza postavila sledeće rekorde:

  • Najveći raspon vićeg mosta sa čeličnim nosačima koji je u celosti na moru (1.666m);
  • Najviša paluba mosta (91m);
  • Najviši navigacioni prostor za pomorski most;
  • Najveće sidro za viseći most na moru (344.000 m2 betona);
  • Najveća brzina otpora na vetar za viseći most (83,7m/s);
  • Najveća čelična paluba mosta sa asfaltom od vruće epoksidne smese (378.800m2);
  • Najduži dvosmerni tunel sa osam traka (5.035m);
  • Najširi podvodni čelični tunel (do 55,6m);
  • Najveća pojedinačna količina livenog betona za čelični tunel (29.000m3);
  • Najširi više puta sklopivi vodeni zatvarač u obliku slova M za podvodni tunel (3m).

Shenzhen-Zhongshan Link

Podvodni tunel (Foto: Xinhua)

Bezbednosne inovacije

Ovaj tunel se može pohvaliti i naprednim bezbednosnim funkcijama, uključujući novi sistem za gašenje požara i izduvavanje dima. Obezbeđena je i konstantna kontrola tunela u vidu 14 robota koji patroliraju nadgledajući cevi i kablove i mogu brzo reagovati u slučaju saobraćajne nesreće.

Oni po potrebi mogu da preusmere saobraćaj putem ugrađenih zvučnika, istovremeno snimajući situaciju i dostavljajući informacije centru iz koga se vrši daljinsko uravljanje.

Zidovi tunela opremljeni su svetlosnim signalima koji u normalnim uslovima svetle zeleno, dok se u hitnim situacijama prebacuju na crvenu boju, a mogu i postepeno prelaziti iz žute u zelenu kako bi vodili evakuaciju.

Shenzhen-Zhongshan veza pridružuje se Hong Kong-Zhuhai-Makao mostu, najdužem morskom mostu na svetu, u poboljšanju transportnih veza u ovoj gusto naseljenoj oblasti.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;