SFSOPLATE-468X60-BANNER

AUSTROTHERM-970X250-BANNER

Pomorski tunel i mostovi koji obaraju 10 svetskih rekorda

04.07.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Kina je 30. juna svečano otvorila Shenzhen-Zhongshan vezu, novu kombinaciju podvodnog tunela i mostova koja povezuje dva grada u provinciji Guangdong. Ovaj impozantni građevinski projekat postavio je čak deset svetskih rekorda, iako su oni vrlo specifične prirode.

Shenzhen-Zhongshan Link

Tunel povezuje dva veštačka ostrva (Foto: Xinhua)

Arhitektonsko čudo na ušću Biserne reke

Ušće Biserne reke u Južno kinesko more, jedna je od najgušće naseljenih oblasti na svetu, obuhvata Hong Kong, Makao i devet gradova u Guangdongu. Do sada su široki vodeni prolazi činili putovanje između ovih gradova izuzetno složenim i dugotrajnim, ali veza Shenzhen-Zhongshan će rešiti ovaj problem.

Duga je 24 kilometra i spaja Shenzhen i Zhongshan putem podvodnog tunela između dva veštačka ostrva, dok mostovi povezuju ostrva sa obalama.

Zahvaljujući osam traka i maksimalnoj brzini od 100km/h, putovanje koje je trajalo dva sata sada je skraćeno na samo 30 minuta. Izgradnja ove veze trajala je 7 godina.

Deset svetskih rekorda

Kineska globalna televizijska mreža CGTN, navela je da je Shenzhen-Zhongshan veza postavila sledeće rekorde:

  • Najveći raspon vićeg mosta sa čeličnim nosačima koji je u celosti na moru (1.666m);
  • Najviša paluba mosta (91m);
  • Najviši navigacioni prostor za pomorski most;
  • Najveće sidro za viseći most na moru (344.000 m2 betona);
  • Najveća brzina otpora na vetar za viseći most (83,7m/s);
  • Najveća čelična paluba mosta sa asfaltom od vruće epoksidne smese (378.800m2);
  • Najduži dvosmerni tunel sa osam traka (5.035m);
  • Najširi podvodni čelični tunel (do 55,6m);
  • Najveća pojedinačna količina livenog betona za čelični tunel (29.000m3);
  • Najširi više puta sklopivi vodeni zatvarač u obliku slova M za podvodni tunel (3m).

Shenzhen-Zhongshan Link

Podvodni tunel (Foto: Xinhua)

Bezbednosne inovacije

Ovaj tunel se može pohvaliti i naprednim bezbednosnim funkcijama, uključujući novi sistem za gašenje požara i izduvavanje dima. Obezbeđena je i konstantna kontrola tunela u vidu 14 robota koji patroliraju nadgledajući cevi i kablove i mogu brzo reagovati u slučaju saobraćajne nesreće.

Oni po potrebi mogu da preusmere saobraćaj putem ugrađenih zvučnika, istovremeno snimajući situaciju i dostavljajući informacije centru iz koga se vrši daljinsko uravljanje.

Zidovi tunela opremljeni su svetlosnim signalima koji u normalnim uslovima svetle zeleno, dok se u hitnim situacijama prebacuju na crvenu boju, a mogu i postepeno prelaziti iz žute u zelenu kako bi vodili evakuaciju.

Shenzhen-Zhongshan veza pridružuje se Hong Kong-Zhuhai-Makao mostu, najdužem morskom mostu na svetu, u poboljšanju transportnih veza u ovoj gusto naseljenoj oblasti.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


TOYOTA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst
Antihrist 19.08.2024.
Opet Kraljevo osta poslednja rupa na sviral...
Milan 12.08.2024.
Šteta što prvo nije napravljena pruga BG - ...

;