INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Aerodrom će postati dom za 80.000 ljudi i gradiće se 30 godina

28.09.2022. | Gradjevinarstvo.rs

Aerodrom Downsview, 15 kilometara severozapadno od centra Toronta, biće pretvoren u stambeni i komercijalni kvart sa dobrim saobraćajnim vezama sa gradom, a na tome radi danski studio Henning Larsen Architects, lokalni studio KPMB i studio za pejzažnu arhitekturu SLA.

Na lokaciji već postoje tri železničke stanice

Na lokaciji već postoje tri železničke stanice (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Planirani kvart biće uređen oko piste duge dva kilometra pretvorene u pešački koridor koji povezuje objekte izgrađene na lokaciji od 520 hektara.

Ovde će živeti oko 80.000 ljudi u 10 okruga raspoređenih po obodu pešačkog koridora, a u planu je 40 hektara parkovskih površina.

Ovde će živeti oko 80.000 ljudi

Ovde će živeti oko 80.000 ljudi (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Projekat predviđa više od milion kvadratnih metara novog poslovnog prostora, dok će istorijske zgrade kao što je aerodromski hangar dobiti novu namenu.

U planu je 40 hektara parkovskih površina

U planu je 40 hektara parkovskih površina (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Tokom nastajanja ovog plana, tri glavna studija su sarađivala sa preko 3.000 ljudi kako bi utvrdili šta bi lokalno stanovništvo želelo da se ovde napravi, s tim da zvanični broj zgrada na lokaciji tek treba da odobri grad. Izgradnja okruga će se odvijati u narednih 30 godina.

Neće postojati potreba za automobilom

Neće biti potrebe da se koriste automobili (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Zajednica će biti povezana sa susednim parkom, kao i sa gradskim tranzitnim sistemom, omogućavajući budućim stanovnicima da lako putuju do grada. Izgradnja parka duž piste omogućava fleksibilnost kako se plan okruga razvija, prema studijima.

Partner u KPMB Kevin Bridžman kaže da je važno početi sa vodom, parkovima i biodiverzitetom, a ne sa blokovima i zgradama.

Višegeneracijski aspekti projekta će omogućiti fleksibilnost u dizajnu

Višegeneracijski aspekti projekta će omogućiti fleksibilnost u dizajnu (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Majkl Sorenson, partner u Henning Larsen Architects, ističe da je ovaj pristup omogućio planerima da stvore gustu gradnju bez visokih spratova. Na perimetru lokacije već postoje tri železničke stanice.

On navodi Pariz i Barselonu kao primere gradova velike gustine koji nemaju veliki broj visokih zgrada. Naglašava da nisu izmislili ništa novo, već uzeli najbolje iz sveta i spojili u novi okvir.

 Biće više od milion kvadratnih metara novog poslovnog prostora

 Biće više od milion kvadratnih metara novog poslovnog prostora (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Sorenson smatra da je ovo skoro sasvim suprotno od suburbanizacije. Koristeći model grada od 15 minuta, plan omogućava povezanu zajednicu koja predviđa budućnost bez automobila.

Izgradnja će trajati 30 godina

Izgradnja će trajati 30 godina (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Bridžman, koji je upoznat sa strogim građevinskim propisima u Torontu, rekao je da će orijentacija aerodroma u odnosu na vetar stvoriti idealnije okruženje za život, a trgovi će zaista iskoristiti sunce.

Pista će biti pretvorena u šetalište (Foto: Henning Larsen Architects, KPMB i SLA)

Višegeneracijski aspekti projekta će omogućiti fleksibilnost u dizajnu kako se trendovi budu menjali. Bridžman veruje da biti uzbudljivo gledati kako će sa budućim generacijama ovo organski rasti kao mesto eksperimentisanja u dizajnu.

Okvirni plan prati niz drugih inicijativa za planiranje gradova koje teže stvaranju novih zajednica na nekorišćenom zemljištu. Ove godine, vlada Saudijske Arabije otkrila je dizajn za The Line - 500 kilometara dug linearni grad koji je trebalo da primi devet miliona ljudi.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;