INFONET-468X60-BANNER

Najviše otrova u vazduhu u Nušićevoj ulici i na Slaviji

16.05.2011. | Miljana Leskovac | Blic


Za pluća grada moglo bi se reći da nalikuju onima koje ima prosečni pušač. Nisu sasvim bela i ne mogu se pohvaliti baš dobrim zdravljem, ali uz malo volje još imaju potencijala da se stvari promene.

Najveće aerozagađenje meri se u krugu dvojke, centralnim delovima Vračara i Zemuna, a pluća prestonice čuvaju Ada Ciganlija, Košutnjak i rubna gradska naselja poput Ceraka ili Mirijeva.

Kroz raskrsnice kod „Londona“, oko Nušićeve i Skupštine prođe i do 6.000 automobila za sat, pa su ove zone poznate po izuzetno nezdravim količinima štetnih gasova u vazduhu. Veće zagađenje zbog teškog saobraćaja može se izmeriti i u Cvijićevoj ulici i okolini Železničke stanice.

Ako se u obzir uzmu i loženje čvrstim, fosilnim gorivima, kao i razna industrijska postrojenja, postavlja se pitanje gde u Beogradu može da se udahne zaista svež vazduh.
 
- Čist vazduh udišu stanovnici naselja izvan kruga dvojke, izvan centra Zemuna, starog Vračara i dela Savskog venca prema Železničkoj stanici. Naselja koja su planski građena, sa daljinskim grejanjem, zelenilom i regulisanim parkiranjem, nemaju problem sa zagađenim vazduhom - kaže za „Blic“ dr Snežana Matić-Besarabić iz Gradskog zavoda za javno zdravlje.

Ekološki fond “Ecotopia” pre više od godinu dana pokrenuo je servis “Zeleni raport” i svakodnevno meri kvalitet vazduha u Bulevaru despota Stefana, u Omladinskih brigada na Novom Beogradu, Ulici Jerneja Kopitara u Zemunu i na Slaviji.

- Skoro uvek imamo zadovoljavajuće pokazatelje u Novom Beogradu i Zemunu, a loše na Slaviji i Bulevaru despota Stefana. Beograd ima potencijala da popravi kvalitet vazduha, ali je za to potrebna pre svega volja Beograđana - ističe Suzana Đorđević iz Fonda “Ecotopia”.

napomena - grafika preuzeta sa sajta Blic-a

Za čist vazduh bez smoga i čađi bilo bi dovoljno da svaki Beograđanin zasadi dva drveta, kaže ona. Pošumljavanje je prvi korak ka čistijim plućima grada. „Ecotopia“ je nedavno pokrenula kampanju „Zelengrad“ u okviru koje će u Beogradu posaditi 5.000 stabala. Ipak, to je samo jedna od mera neophodnih za čistiji vazduh.
 
- Druga mera bi bila da vozači na svim semaforima gde crveno traje duže od 30 sekundi isključe motor. Problem zagađenog vazduha u centru bi sigurno rešilo njegovo pretvaranje u biciklističku zonu, kao u mnogim evropskim metropolama. Vozači bi dolazili kolima do centra, tu se parkirali, a zatim nastavljali biciklima koji bi se iznajmljivali po pristupačnim cenama - priča Suzana Đorđević.
 
Sa zagađenim vazduhom u centru ne bore se samo ekolozi već i pejzažne arhitekte. Daliborka Stojaković i Lena Madžarević osmislile su mini-parkove poznate kao “urbani džepovi”, dovoljno male da nađu mesto u centru i pomognu ozelenjavanju.
 
- U centralnim beogradskim opštinama, gde je ukupna površina zelenila po stanovniku daleko ispod proseka, urbani džepovi dođu kao pravo osveženje, zaštita od buke i zagađenja. Pošto u gradskom jezgru nije moguće oformiti veće parkove, trebalo bi posvetiti pažnju već postojećim, neiskorišćenim površinama koje bi se mogle ozeleneti - ističe Madžarevićeva.
 
Grad nastavlja realizaciju projekta “Urbani džepovi Beograda” i plan je da ove parkove dobiju sve beogradske opštine.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;