Građani i pravna lica će od utorka moći da preko sajta grada pogledaju status predmeta koji su podneli iz oblasti urbanizma i građevinskih poslova. Novu tehnologiju prvi će primeniti "Sekretarijat za urbanizam", jer ima dosta zahteva, a i najviše primedbi građana bilo je na rad ove službe.
Prema rečima Gorana Vesića, sekretara Privremenog organa, ovo je najbolji način u borbi protiv korupcije, jer je jedna od osnovnih primedbi građana bila da se "mešetari" sa predmetima. Kao primer je naveo da se neki predmeti rade pet, a neki 500 dana.
- To više neće biti moguće, jer će građani imati jasan uvid u kojoj fazi obrade se nalazi njihov predmet – objašnjava Vesić. - Ova mera će ubrzati izdavanje građevinskih i drugih dozvola, što je dosad bila jedna od osnovnih primebdi. To je usporilo gradnju u Beogradu, pa danas u srpskoj prestonici nema nijednog krana.
Vesić je najavio da će se ovaj postupak sukcesivno uvoditi i u ostale sekretrijate, ali i javna preduzeća. On je izrazio veliko zadovoljstvo što projekat u materijalnom smislu nije koštao ništa, jer je već sve postojalo u Skupštini grada, a bilo je samo stvar političke volje i odluke da građani mogu da vide svoje predmete.
- Ovo je jedna od najvažnijih stvari, i ako neki misle da su važniji mostovi i putevi – koji su bez sumnje bitni, ali kada živite u velegaradu najvažniji je odnos prema ljudima, jer Gradska uprava mora da bude servis građana - rekao je Vesić.
Gradska sekretarka za urbanizam Ljiljana Novaković je naglasila da će predmeti morati da se rešavaju po redu, a ne mimo toga, jer su zakonski rokovi vrlo kratki i iznose 8, 15 ili 30 dana.
Sve na jednom mestu
Prema rečima Aleksandra Pavlovića, zamenika "Zavoda za informatiku i statistiku", aplikacija će služiti kao vid interne kontrole. Na portalu grada Beograda www.beograd.rs, građani će klikom na baner "Portal Gradske uprave" biti preusmereni na stranicu "provera statusa predmeta" gde se unose podaci – broj predmeta i jedinstveni kod.
Unosom tih podataka moći da vide datum prijema predmeta, njegov trenutni status, rok rešavanja i radno mesto obrađivača ili rukovodioca koji predmet pregleda i potpisuje.