Kina planira izgradnju najdužeg podvodnog tunela u svetu, 36 milijardi dolara vredne prečice između dva lučka grada na severu zemlje u regionu podložnom zemljotresima, rekao je za "Frans pres" jedan od stručnjaka uključenih u projekat.
Projekat podrazumeva ukrcavanje automobila na vozove koji će putovati brzinom od 220 kilometara na čas kroz 123km dug tunel koji će povezivati Dalijan u provinciji Ljaoning i Jenatai u provinciji Šandung.
- Očekuje se da će tunel biti završen u okviru petogodišnjeg plana za period od 2016. do 2020 – rekao je stručnjak za tunele i železnice u Kineskoj građevinskoj akademiji Vang Mengšu, koji radi na projektu od 2012.
Kineski list Čajna dejli piše da će nacrt mamutskog projekta biti predat Državnom savetu u aprilu. Vang je poručio da će tunel skratiti putovanje između dva grada, trenutno udaljena 1.400km kopnenim putem, na 40 minuta.
Tunel će premašiti zajedničku dužinu dva najduža takva tunela u svetu, japanskog Seikan tunela, koji povezuje Honšu i Hokaido i Evrotunela, koji povezuje Britaniju i Francusku.
Kineska saobraćajna infrastruktura rapidno se razvija poslednjih godina, pogotovo mreža brzih železnica, koja je osnovana tek 2007, ali je brzo postala najveća u svetu.