Poslednji deo obilaznice oko Beograda od Bubanj Potoka do Pančeva mogao bi da bude završen najranije za četiri godine pošto je "Saobraćajni institut CIP" završio predlog Plana detaljne regulacije, a izrada Glavnog projekta trebalo bi da počne već za mesec dana.
Taj takozvani sektor C obilaznice obuhvatiće, između ostalog, i novi most preko Dunava kod Vinče na kojem će se odvijati i železnički i drumski saobraćaj, a po završetku ove deonice teška tranzitna vozila, kao i otrovne materije, biće izmešteni iz prestonice.
Sada je potrebno još da planska dokumentacija u vezi sa ovim poduhvatom bude usvojena u Skupštini grada kako bi se preduzeli još konkretniji koraci pred početak radova.
- Očekujem da u narednih mesec dana Skupština usvoji tu dokumentaciju kako bi se krenulo sa izradom glavnog projekta za koji je potrebno najmanje godinu dana. Radovi na ovoj deonici trajali bi između tri i četiri godine pošto će obuhvatiti izgradnju kako auto-putne obilaznice tako i teretne železnice. Na taj način zaokružiće se prsten oko Beograda i nijedno teretno vozilo neće ulaziti u prestonicu što će smanjiti gužve. Takođe, otrovne materije više se neće železnicom prevoziti oko Kalemegdana pa neće više postojati opasnost da eksplodira pola grada – objašnjava Milutin Ignjatović, generalni direktor "Saobraćajnog instituta CIP".
Posebnu atrakciju na ovom sektoru obilaznice predstavljaće novi most preko Dunava kod Vinče.
- To će biti jedan od najdužih i najširih mostova u Beogradu pošto će imati po tri saobraćajne trake u oba smera i između njih železnički kolosek. Pored njega na trasi će biti izgrađena velika petlja Bubanj potok i pet denivelisanih raskrsnica u okviru kojih će biti podignuto još 12 mostova i dva nadvožnjaka – kaže Ignjatović i dodaje da će drumska saobraćajnica na ovom delu obilaznice biti dugačka 31 kilometar.
S druge strane, železnički koridor će biti dva kilometara kraći i većim delom nezavisan od drumskog saobraćaja.
Predlog: Sanacija Pančevca krajem godine
U "Saobraćajnom institutu CIP" ističu da će završetak radova na mostu Zemun-Borča krajem godine otvoriti mogućnost da se konačno uradi sanacija Pančevca.
- Moj je predlog da se u potpunosti taj most zatvori za drumski saobraćaj dok se ne završi sanacija, a da vozači za put u Borču koriste novi most. Tokom radova na Pančevcu bi mogao da se odvija jedino železnički saobraćaj – kaže Ignjatović i dodaje da je sanacija na ovom mostu trebala da se uradi još pre sedam godina.