Ministar gradevinarstva i urbanizma Velimir Ilić izjavio je da je strategija razvoja srpskog saobraćaja skoncentrisana prema luci Bar, jer je spajanje jugoistočne Evrope sa Koridorima 10 i 11 za Srbiju strateški važno. Govoreći o izgradnji deonice auto-puta od Ljiga do Preljine na Koridoru 11, ministar je kazao da radovi teku punom parom i da ih izvode većinom domaće firme.
Prema njegovim rečima, vrednost radova na tom delu autoputa je 308 miliona evra, gradilište je dugo 50 kilometara, gradi se 80 tunela i 20 mostova i posao će sigurno biti završen za 38 meseci.
On je, odgovarajući na poslanička pitanja u Skupštini Srbije, rekao da će se i deo auto-puta od Preljine do Požege raditi veoma brzo i podsetio da još nije odlučeno kojom će trasom dalje ići auto-put prema Jadranu. Postoje dve varijante – prva preko Zlatibora, Zlatara i Nove Varoši je 600 miliona evra skuplja i 40 kilometara duža, i druga – preko Arilja i Ivanjice, koja je jeftinija i kraća.
Ministar je međutim naglasio da je vlada odobrila da se radi projektna dokumentacija i da će se auto-put preko Zlatibora graditi, jer se tu račva put za Višegrad i Crnu Goru.
"Auto-put do Zlatibora gde se račva za Višegrad i Crnu Goru će se raditi sto posto, jer je veliki saobraćaj koji se odvija preko te planine. Za ostalo ćemo videti", rekao je Ilić podsetivši da se u sklopu istog projekta radi obilaznica oko Užica kako bi se veliki saobraćaj koji se kreće prema Zlatiboru izmestio iz grada.
Ilić je takođe podsetio da je EU od Srbije tražila da ubrza saobraćaj prema Baru, kao i deo koridora kroz Vojvodinu, pa će se zato, pored putnog koridora, rekonstruisati i železnički koridor i spojiti se sa pomorskim putevima.