INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Beška zvanično koštala 5,3 milijardi dinara

22.10.2012. | Dnevnik

Nakon nešto više od godinu dana posle puštanja u saobraćaj novog mosta preko Dunava kod Beške i natezanja investitora i izvođača radova oko toga koliko je koštala izgradnja ovog kolosa preko velike reke, Javno preduzeće "Putevi Srbije" utvrdilo je konačnu cenu radova.

Kako "Dnevnik" ekskluzivno saznaje u ovom JP, ukupno odobrena suma za izgradnju mosta Beška iznosi 5.322.171.977,52 dinara, nakon što je odbijena suma za kašnjenje na projektu.

U "Putevima Srbije" kažu za "Dnevnik" da je austrijskom preduzeću "Alpine", kome je povereno i projektovanje i izgradnja mosta, do sada isplaćeno 4.770.422.195,77 dinara, dok se u naredne dve nedelje očekuje isplata preostalog iznosa od 551.749.781,76 dinara. Ovakva odluka znači da investitor, orijentaciono, nije odstupio od cene koju je ponudio još krajem januara ove godine, kada je s izvođačem potpisao memorandum. Tada su usaglašene 42 od 43 stavke u pregovorima oko cene, ali je ostalo otvoreno pitanje oko produžetka roka izgradnje, na osnovu čega je izvođač radova tražio dodatni novac, koji je dosegao, kako se moglo čuti, čak do 100 miliona evra.

Ako izvođač radova nije zadovoljan konačnom odlukom investitora, u JP "Putevi Srbije" kažu da je prva instanca za žalbu po ugovoru nezavisni FIDIC inženjer koji donosi svoj stav. Ukoliko jedna od strana u postupku ne bude zadovoljna, drugi učesnik može da pokrene arbitražu. "Alpine" je već dostavila dokumentaciju s odštetnim zahtevom za produžetak roka koji se nalazi na oceni u nadzornoj kompaniji URS (nekadašnji "Scott Wilson"), što znači da se ne smatra krivom za kašnjenje radova.

Inače, ugovorom za izgradnju mosta Beška od samog početka u oblasti nadzora bili su angažovani kompanija "Scott Wilson" s podizvođačima – firmom "Mostprojekt" i kompanijama BCOEM iz Francuske i Hill Int iz SAD-a kao tehnička pomoć, što je finansirala EU. U "Putevima" ističu da su navedene kompanije aktivno učestvovale na realizaciji kompletnog projekta, dok je periodično projekat kontrolisan i pregledan od konsultanata Evropske banke za obnovu i razvoj, koja je odobrila kredit za izgradnju mosta.

Da podsetimo, ugovorena cena je bila oko 37 miliona evra, najpre su se koplja lomila oko toga da li posao treba dodeliti domaćoj "Mostogradnji" koja je predvodila srpski konzorcijum i dala najpovoljniju ponudu za izgradnju mosta, ili, pak Austrijancima. Posle toga je usledila rasprava zašto se tako mnogo kasnilo s izgradnjom, investitor je prigovarao izvođaču, u jednom momentu je bilo u opciji i da im se posao oduzme, a izvođači su optuživali investitora da nije stvorio preduslove za izgradnju. Ugovor o izgradnji je potpisan 2006, a most je pušten u saobraćaj 3. oktobra 2011. Da li će se utvrđenom cenom staviti tačka na Bešku, ili će završiti na arbitraži, kao koncesija Horgoš-Požega koja je poverena istoj firmi, ostaje da se vidi.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;