Uprkos lošim vremenskim uslovima, gradilište novog železničko - drumskog mosta preko Dunava kod Novog Sada je oživelo. Kako je za „Dnevnik” izjavio direktor projekta izgradnje Srećko Ugrica, u toku izgradnja probnog šipa sa petrovaradinske strane, izbušenog 24 metra duboko u zemlju, koji je danas betoniran.
Radnici se doslovno nadmeću sa redom kiše, redom sunca, kako bi dobili trku s vremenom i nadoknadili kašnjenje u startu izgradnje novog mosta od nekoliko meseci, koliko se čekalo na glavni projekat.
Probni šip je betoniran i oko njega će se ukrstiti u udaljenosti od 4,5 metra napred - nazad, levo - desno još četiri koja će poslužiti za izgradnju konstrukcije kojom će se opteretiti izgrađeni probni šip i to pritiskom od 3.000 tona, kako bi se na bazi tih proba utvrdila nosivost tla i dobile prave mere za pobijanje trajnih šipova, temelja budućih stubova mosta.
Radnici beogradske „Geosonde” buše šipove, a jagodinske firme "MAT" ruše preostale delove stuba i grade plato za montažu lukova budućeg mosta. Razgrnuto je 10.000 kubika zemlje i srušeno 600 kubika betona starog stuba mosta. Na gradilištu su i neimari „Mostogradnje” koji uklanjaju preostale delove privremenog montažno - demontažnog mosta, izgrađenog pre 12 godina.
Sa novosadske strane se raščišćava nasip, s njega se skida humus i on se spušta niže zbog izgradnje platoa na kome će se montirati mostovski luk sa bačke strane, a kasnije, po završetku izgradnje mosta, nasip će se vratiti u pređašnje stanje, nagrnuće se zemlja koja se sada deponuje sa strane.
Posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko - španskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada”, domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su „Železnice Srbije” koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.
Novi most će imati pet stubova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7 metara sa po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra s rasponima 3,90 i 4,80 metara, te mrežaste vešaljke. Visina ispod novog mosta pri maksimalnom nivou vode biće 8,38 metara.
Izgradnja će koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion evra.
Povezane vesti: