Novom petljom izbegava se direktno ukrštanje vozila koja skreću iz Bulevara despota Stefana ka Pančevačkom mostu i vozila koja iz Višnjičke ulice idu ka centru grada.
Velike gužve kod Pančevačkog mosta, naročito u vreme saobraćajnog špica, krajem godine postaće samo ružna uspomena. Izgradnjom petlje izbegava se direktno ukrštanje vozila koja skreću iz Bulevara despota Stefana ka Pančevačkom mostu i vozila koja iz Višnjičke ulice idu ka centru grada.
Radovi na petlji „Pančevački most" počinju čim se završi proces izbora izvođača radova, koji je u toku.
Bezbedniji saobraćaj
Takođe, u planu su izrada nove rampe i obnova dela postojeće konstrukcije u pravcu ka Pančevu. Radovi na izgradnji petlje „Pančevački most" trebalo bi da budu gotovi do kraja godine, a investiciona vrednost je 247 miliona dinara. Nova denivelisana raskrsnica sprečiće dalje ukrštanje saobraćaja i time će biti povećana bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
- U prvoj fazi radova, u smeru ka Višnjici iz centra grada uz desnu stranu Bulevara despota Stefana, biće dograđene dve saobraćajne trake u dužini od 375 metara, kojima će se saobraćaj izlivati iz Bulevara na novu rampu - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Sad i ubuduće
KAKO JE SADA: Vozila koja iz centra grada idu ka Pančevačkom mostu skreću ulevo i imaju prvenstvo u odnosu na vozila iz suprotnog smera, iz Višnjice, koja se kreću pravo. Zato se stvaraju velike gužve. KAKO ĆE BITI: Vozila koja će iz centra grada ići ka Pančevačkom mostu imaće u svojoj traci izlaz na novu petlju, dok će vozila iz pravca Višnjice bez zaustavljanja ići ka centru grada. |
U novom delu biće izgrađeno i stajalište javnog gradskog prevoza, a u nastavku Bulevara biće dograđena izlivna traka za vozila koja skreću desno u Ulicu Mije Kovačevića.
- Planirana je izgradnja izdignute rampe kojom će vozila sa dograđenog dela Bulevara ići na Pančevački most - kaže Bajić, i dodaje da će rampa biti široka sedam metara, a imaće po jednu saobraćajnu i zaustavnu traku.
- Rampa će svojim najvećim delom biti izgrađena na nasipu, dok će sa mostom biti povezana konstrukcijom, a njena dužina će biti 200 metara. Zbog nove saobraćajnice neophodno je na jednom delu porušiti i zameniti mostovsku konstrukciju u dužini od 88 metara - objašnjava Bajić.
Osim radova na izgradnji petlje, biće izgrađena nova vodovodna i kanalizaciona mreža, a postojeća će biti rekonstruisana.
- Dva cevovoda biće zamenjena novim, većeg prečnika, a postojeći će biti izmešten u novi trotoar na dograđenom delu Bulevara. Kišna kanalizacija koja će prihvatati vode svih slivnika iz okolnih ulica biće izgrađena u dužini od 600 metara, a duž nove saobraćajnice biće postavljene nova elektroenergetska instalacija i javna rasveta - ističe Nenad Bajić. Prema njegovim rečima, unutar nove kružne rampe predviđeno je ozelenjavanje prostora na površini od pola hektara.
Građani zadovoljni
Beograđani pozdravljaju odluku grada da se izgradi nova petlja.
- Svaki dan idem iz Borče na posao u centar Beograda. Kod Pančevačkog mosta uvek je zastoj jer vozila koja iz pravca grada idu prema mostu imaju prednost u odnosu na ona koja dolaze iz pravca Višnjičke banje. Dosta vremena izgubim dok čekam u koloni pa će mi nova petlja skratiti putovanje - kaže Saša Jovanović.
- Godinama sam čekao da se nešto preduzme na ovoj raskrsnici. Izgradnja petlje rešiće nam veliki problem - rekao je Marko Janaćković.