INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Počinju radovi na Brankovom mostu

18.11.2011. | D. Spalović | Politika

Brankovom mostu sleduje zamena dilatacionih spojnica (češljevi između betonskih segmenata mosta) na novobeogradskom delu.

Ti radovi, na sreću, neće prouzrokovati zatvaranje ili suženje mosta, koji je u poslednje tri godine uzorno mažen i pažen. "Redovno se obavlja antikorozivna zaštita i održava sistem za odvod vode, a istovremeno se vodi računa i o stanju asfalta i signalizacije", naglašava šef Službe za održavanje mostova i pešačkih prolaza Beograd-puta Petar Stojanović,

Od 2009. godine do danas kompletno su sanirane, restaurirane i konzervirane kamene površine Brankovog mosta. Istovremeno, obnovljena su sva četiri kamena i betonska stubišta, po dva sa svake strane mosta.

Brankov most sagrađen je na stubovima starog lančanog mosta kralja Aleksandra, prvog drumskog mosta na Savi. Objekat je pušten u saobraćaj 1934. godine, a srušila ga je vojska Jugoslavije početkom II svetskog rata. Na stubovima i oporcima tog mosta sagrađena je nova konstrukcija, koja je puštena u saobraćaj 1956. Mostovska konstrukcija je, od tada, dograđivana i proširivana, a sadašnji izgled most je dobio 1979. godine.

"Cilj je bio da se ne naruši nekadašnji izgled kamenih površina. Kamen je očišćen netoksičnim hemijskim sredstvima, a zatim zaštićen, tako da se produži njegov vek. Odvodima za atmosferske padavine duž same konstrukcije, most smo zaštitili od štetnih uticaja vode, a na pešačkim stazama zamenjena je betonska podloga", podseća Stojanović.

Više od 500 objekata je u nadležnosti JKP Beograd-put: mostova, prolaza, prepusta, pasarela, podzemnih pešačkih prolaza... "S obzirom na to da pokrivamo veliki broj objekata, informacije o stanju na terenu dobijamo i od građana i od drugih komunalnih preduzeća", kaže Stojanović.

Period smanjenog obima radova, tokom zime, koristi se u ovom preduzeću za inspekciju objekata. Početkom godine pravi se plan i predlog radova, a konačnu odluku o tome šta će se raditi tokom godine donosi Direkcija za puteve. "Oni usklađuju potrebe i mogućnosti. Određuju prioritete i obim radova, koje naši radnici izvršavaju. Naravno, ukoliko je nužna hitna intervencija, ona se preduzima bez obzira da li su ti radovi bili u planu ili ne", objašnjava Stojanović.

Povezana vest:

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;