INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Koridor XI, i pored svih teškoća, napreduje

09.11.2011. | Budo Novović | Politika

Prevarili su se svi oni koji su očekivali da će krajem ovog meseca u Nepričavi uz zvuke trubača i vola na ražnju biti označen završetak 12,5km duge deonice od Uba do Lajkovca na budućem autoputu Beograd – južni Jadran, odnosno Koridoru 11. Na ovoj deonici, prema trenutnoj proceni urađeno je tek nešto više od 30% radova, tako da trubače treba očekivati krajem naredne godine, ili, možda, i koji mesec ranije.


Radovi na nadvožnjaku kod sela Nepričava

Boris Tadić, predsednik Srbije, prilikom prekjučerašnje posete gradilištu, rekao je da će radovi na ovom izuzetno značajnom saobraćajnom objektu biti ubrzani tako što će najveći broj građevinske operative sa severnog kraka Koridora 10, koji je pri kraju, biti upućen na deonicu Ub–Lajkovac.

Međutim, najbolje se vidi u selu Nepričavi da su i na ovom autoputu radovi izašli iz zemlje. Tamo je, naime, već u poodmakloj fazi izgradnja jednog od najtežih objekata na ovoj deonici - nadvožnjak dužine 428m, sa velikom saobraćajnom petljom. Konture autoputa primetne su i u selu Bajevcu, gde je preko 3km kolovoznih traka praktično spremo za asfaltiranje. U izgradnji je šest od ukupno 13 mostova na ovoj deonici.

Graditelji ovog puta kažu da bi više posla bilo urađeno da se jedan od članova konzorcijuma PZP Beograd nije našlo u finansijskim problemima. Ova firma bila je zadužena za deo trase na području opštine Ub, gde su mašine stale još početkom godine.

Generalni direktor preduzeća Putevi Užice Milan Bojović, za dnevni list Politika rekao je da ima više razloga za probijanje rokova, ali je i napomenuo da oni nisu presudni kod ovakvih investicija koje su od nacionalnog interesa.

"Pored problema sa jednim članom konzorcijuma, eksproprijacije zemljišta i nadasve izuzetno zahtevne deonice od Uba do Lajkovca, na kojoj, pored ostalog, treba da se sagradi čak trinaest mostova, treba navesti i nekoliko dobrih strana, pa i specifičnosti koji prate naš rad. Jedna od njih je da od predviđene sume 8,2 milijarde dinara, potrebnih za izgradnju ove deonice, iz budžeta države se dobija 19, 5%, dok ostatak obezbeđujemo mi – izvođači radova preko poslovnih banaka na rok od godinu dana. Dakle, omogućili smo državi odloženo plaćanje na dvanaest meseci. Da li ste čuli za nešto slično u ovim teškim vremenima? Rekao sam da od ukupno 13 mostova radove izvodimo na šest, i to uz primenu najsavremenijih tehnologija koje se koriste u građevinarstvu i mostogradnji. Za tako nešto imamo obučene inženjere, tehničare i VKV majstore i upravo ova investicija je jako bitna da se jedna takva metodologija rada praktično primenjuje i testira, jer je ona važna za srpsko građevinarsto i uopšte dalji razvoj države", rekao je Bojović, naglasivši da kvalitetno i uz najviše standarde urađen posao uvek stiže na vreme.

Povezana vest:

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;