Zidanje mosta preko Dunava, od Zemuna do Borče, moglo bi da počne već naredne godine. Kako je najavio gradonačelnik Dragan Đilas, u toku su pregovori sa Vladom Kine, koja bi trebalo da finansira ovaj projekat, a tokom posete predsednika Srbije Borisa Tadića ovoj zemlji u maju biće o ovoj temi vođeni intenzivni razgovori.
Gradonačelnik Đilas smatra da u naredna dva meseca ovaj aranžman može da bude dogovoren, te da bi ugovor mogao da bude potpisan već sledeće godine. Prema Generalnom urbanističkom planu, ova ćuprija trebalo bi da se "proteže" od krivine ka Novom Sadu u naselju Altina do naselja Crvenka kod Borče. Tačna pozicija mosta biće poznata tek po izradi glavnog projekta i kada budu rešeni svi imovinsko-pravni odnosi.
Ovaj most će rasteretiti saobraćaj na "unutrašnjem prstenu" Beograda, a Direkcija za građevinsko zemljište do sada je uradila generalni projekat sa studijom opravdanosti.
- U zavisnosti od načina finansiranja, trebalo bi da bude urađen idejni i glavni projekat ovog mosta - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.
- Finansiranje je posebna tema o kojoj gradonačelnik pregovara. Troškovi za izgradnju kapitalnih objekata u Beogradu pokrivaju se delom iz kredita, a ostatak se plaća iz budžeta.
U Privrednoj komori Srbije smatraju da naša preduzeća mogu da se "uhvate u koštac" sa izgradnjom ovog mosta.
- Borićemo se, kao Privredna komora, da primat u izvođenju radova imaju naše firme, kao na primer "Ratko Mitrović" - kaže Goran Rodić iz Udruženja za građevinarstvo u Privrednoj komori Srbije.
Srpska preduzeća bi tako dobila još jednu referencu kada odu da rade poslove u svetu. Planirano je još prošle godine da preko Dunava ovom trasom zaplove trajekti dok most ne bude sagrađen. Ovakav vid transporta trebalo bi da poveže lokaciju "Goveđi brod" (šljunkara "DIA") na zemunskoj strani sa saobraćajnicom kod šljunkare "Bami" u Borči.
Prema ovoj zamisli, za plovidbu nizvodno trebalo bi oko 20, a za uzvodnu 25 minuta, što bi skratilo kruženje vozila gotovo tri puta.