Skupština "Železnica Srbije" usvojila je predlog projekata za rekonstrukciju pruga koja će omogućiti brzine vozova do 200 kilometara na sat.
Predlog predviđa da se na deonici Stalać - Ðunis, pruge Beograd - Niš - Preševo - granica sa sa Makedonijom, obavi rekonstrukcija i dogradnja drugog koloseka za brzinu od 160 kilometara na sat.
Za deonicu Stara Pazova - Novi Sad predviđana je brzina do 200 kilometra na sat.
Projekte za rekonstrukciju ovih pruga je uradio Saobraćajni institut CIP.
Na trasi deonice Stalać - Ðunis biće izgrađena dvokolosečna pruga sa pet tunela, ukupne dužine 5.951 metara i most preko Južne Morave dug 227 metara.
Predviđena je i neophodna eksproprijacija zemljišta površine 1.825 ari, a vrednost cele investicije je procenjena na 105 miliona evra.
Postojeću trasu pruge Stara Pazova - Novi Sad na delu od Beške do Petrovaradina nije moguće zadržati zbog prostornih ograničenja i uslova na teritoriji opštine Sremski Karlovci.
Predsednik Skupštine "Železnica Srbije" Zoran Anđelković je izjavio da železnica ima perspektivu samo u brzom prevozu i da bi sve pruge trebalo praviti za brzine od 200 kilometra na sat.
Anđelković je podsetio na najave sve većeg ograničenja brzine u drumskom saobraćaju uvođenjem kamera i na autoputevima, gde je dozvoljeno najviše 120 kilometara na sat, objavljeno je u najnovijem broju informativnog lista "Železnica Srbije" "Pruga".