Na gradilištu novog mosta preko Dunava kod Beške svakodnevno je angažovano oko 120 radnika, a do sada su završeni obimni probni radovi i izvedeno oko 40 odsto radova na izgradnji šipova na levoj obali. Direktor projekta izgradnje mosta, inače tehnički direktor "Alpine" Zoran Kostić, izjavio je juče za naš list da je do sada na levoj obali izgrađeno oko 7.000 metara šipova i ugrađeno oko 16.000 kubnih metara betona.
Izgradnja svih 230 šipova je završena i grade se stubovi, kojih će na toj strani reke biti 34. U planu je da se do kraja meseca izbetonira prvi segment mosta, dug 45 metara (između dva stuba), za šta je već postavljena čelična konstrukcija kao oplata za betoniranje. Sagovornik kaže da je do sada završena trećina ukupnog posla, a u toku su pripreme za pobijanje šipova u reci. Za izgradnju prvog stuba već su pobijene talpe, koje će omogućiti da se ispumpa voda i radi u suvom.
Kostić objašnjava da je izgradnja novog mosta preko Dunava kod Beške veoma je složen projekat zbog klizišta s desne strane reke i zbog toga se mnogo pažnje posvetilo ispitivanju tla, kako bi projektanti uradili dobre projekte i most bio stabilan. Glavni projekat je gotov i čeka se njegova overa. Za projekat konstrukcije mosta angažovana je najpoznatija evropska projektantska kuća "Leonard Andra i partneri" iz Štutgarta, dok ostale projekte, koji se odnose na odvodnjavanje, geodeziju i slično, radi čak tridesetak domaćih firmi, kao što su "Jaroslav Černi", "Energoprojekt", IMS i drugi.
U celom projektu najznačajniji je statički proračun konstrukcije mosta i projekat armiranobetonske konstrukcije, što je povereno projektantskoj kući iz Štutgarta. Podjednako važan segment je fundiranje, za šta je angažovan jedan od najvećih stručnjaka u Evropi, profesor Hajnc Brandl s Tehničkog univerziteta u Beču. Posebna pažnja poklonjena je klizištu na desnoj oblali, a projektovanje je povereno bečkoj kompaniji "Olinger i Mec", koja je radila pod nadzorom profesora Brandla. Kada se sve stavi na gomilu, Kostić objašnjava da su to veoma opsežna dokumenta u 115 knjiga s više hiljada stranica teksta i crteža, za šta treba vremena da se pregleda. Zato je neukusno reći da su most projektovali neiskusni stručnjaci.