Glavni izvođač na 65 kilometara prvog sektora autoputa Beograd - južni Jadran, od glavnog grada do Ljiga, biće, gotovo izvesno, turska kompanija Kolin, izjavila ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović. Ona je rekla za Novosti da će do 15. avgusta biti završeni glavni projekti ove saobraćajnice, što će biti osnov za utvrđivanje precizne vrednosti projekta. Na osnovu toga, srpska strana definisaće s turskom kompanijom ugovor o izgradnji autoputa.
Memorandumom o razumevanju, koji je nedavno potpisan u Beogradu, određeni su okviri - učešće domaće operative i materijala, i to najmanje 45 odsto, 85 odsto radova finansiraće se iz zajma koji će obezbediti Kolin, a 15 odsto iz NIP. Kamata je tri odsto, period otplate kredita minimum 12 godina, a turska kompanija je već započela pregovore sa bankama kako bi obezbedila finansiranje projekta.
Kalanovićeva je rekla da je generalnim projektom od Beograda do Obrenovca bila predviđena desna obala Save, ali da je, zbog velikih osporavanja stručne javnosti, doneta odluka da se uradi uporedno rešenje, koje uzima u obzir levu obalu. "Državna reviziona komisija uporedila je oba rešenja i donela odluku da je bolje da trasa počne od Surčina, da se nastavlja levom obalom Save, da na desnu stranu prelazi mostom kod Obrenovca i da se nastavlja dalje prema Ubu", navela je ministarka.
Pored Kolina, memorandum je potpisan i sa turskim kompanijama Makiol i Juksel i te firme su, prema rečima Kalanovićeve, zainteresovane za sektor B autoputa Beograd - južni Jadran, odnosno za deonice Ljig - Preljina i Preljina - Požega.
"Reč je o istim uslovima, odnosno zajedničkom finansiranju i izgradnji, kao i u slučaju firme Kolin. Međutim, prema stanju dokumentacije, ove dve deonice nisu tako spremne kao prethodna. Postoji idejni, ali nema glavnog projekta, niti je započeta eksproprijacija. U najpovoljnijim uslovima, 2011. bila bi godina u kojoj bi se potpisali ugovori i, možda, počela izgradnja", navela je ministarka.