Započeta je izgradnja novog železničkog mosta preko Tamiša na pruzi Pančevo-Zrenjanin. Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, najavio je da će radovi koji su počeli 31. maja trajati 460 dana.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ovaj novi most, dug 120 metara, biće izgrađen u blizini postojećeg železničko-drumskog mosta između Orlovata i Tomaševca, koji je u funkciji od 1880. godine, ali se uskoro više neće koristiti. Kako je Vesić najavaio, novi most će služiti isključivo za železnički saobraćaj, dok će "Putevi Srbije" izgraditi novi drumski most sa obilaznicom oko Orlovata, navedeno je na sajtu Ministarstva.
Stari most je dugo služio za oba tipa saobraćaja, što je često izazivalo probleme jer drumskim vozilima nije bio dozvoljen prelazak dok vozovi prolaze. Novi projekat će razdvojiti železnički i drumski saobraćaj, čime će se povećati bezbednost i ubrzati promet.
Prema Vesićevim rečima, vrednost ugovora za izgradnju novog mosta iznosi nešto više od 1,5 milijardi dinara. Projekat realizuje preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije" u saradnji sa kompanijama "Extra-auto transport", "Briken", "ZGOP" i "Trioprojekt".
Novi most će se nalaziti na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna-Zrenjanin-Kikinda-državna granica, koja će biti modernizovana.
Vesić je naveo da se prethodne analize pokazale da ulaganje u postojeću mostovsku konstrukciju nije isplativo, te je odlučeno da se izgradi novi objekt.
Stari most, koji je u funkciji već četrnaest decenija, predstavlja važan deo istorije Banata i železničke tradicije Srbije. Na predlog građana pokrenuta je inicijativa da se on sačuva kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno u svetlu činjenice da će Zrenjanin biti prestonica kulture 2025. godine.