Izgradnja Fruškogorskog koridora napreduje velikom brzinom. Dva najzahtevnija projekta na ovoj deonici su tuneli kroz Frušku goru i most koji će spojiti Bačku i Srem, kod Kaća i Petrovaradina.
Foto: Instagram/ Aleksandar Antić
Detalji o mostu:
- Most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća i završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav.
- Ukupna dužina mosta iznosi 1.663 metra. Sastoji se od:
- Severne prilazne konstrukcije duge 668 metara na kaćkoj strani.
- Glavne mostovske konstrukcije duge 505 metara.
- Južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani duge oko 488 metara.
- Širina mosta je 28 metara, dok su prilazne konstrukcije široke 25 metara.
- Most će imati dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne trake široke po 3,5 metara.
- Pored toga, most i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina biće opremljeni pešačkim i biciklističkim stazama širine po dva metra.
Konstrukcija mosta:
- Konstrukcija glavnog mosta projektovana je kao jedinstvena konstrukcija za obe kolovozne trake, dok su prilazne konstrukcije projektovane kao dve odvojene celine.
- Glavni raspon mosta širok je 200 metara i visok 9,5 metara u odnosu na visok plovni nivo.
- U odnosu na plovni tok Dunava, most se nalazi na stacionaži 1.250+400 plovnog puta. Širina Dunava na tom mestu iznosi 560 metara, a dubina vode je oko 16 metara prema maksimalnom nivou vode.
- Most je projektovan kao ekstrados most sa kosim zategama, sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakošenim ka spolja i visokim 25 metara.
Dodatne informacije:
- Na izlazu s mosta sa sremske strane planirana je izgradnja petlje i novog puta do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, olakšavajući saobraćaj prema Novom Sadu.
Ovaj projekat predstavlja značajan korak napred za infrastrukturu regiona i doprineće boljoj povezanosti i mobilnosti građana.