Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da će danas (12.05.2020) u Vladi Srbije biti potpisan sporazum o donaciji u vezi sa realizacijom i finansiranjem projekta beogradskog metroa između vlada Srbije i Francuske. Ovo znači da francuska projektna kompanija Ežis počinje sa projektovanjem studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine za prvu fazu prve linije metroa u vrednosti od 8,3 miliona evra. Kada ovaj posao bude završen, uslovi će se steći da se izda građevinska dozvola i počne izgradnja beogradskog metroa.
Ilustracija (www.pixabay.com)
On je dodao da Grad Beograd trenutno radi na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, gde je već završen rani javni uvid, kao i na planu detaljne regulacije Makiškog polja, gde će početi izgradnja metroa.
- Plan generalne regulacije šinskih sistema biće usvojen u ranu jesen, a PDR Makiškog polja do kraja godine, i oni su osnova za izdavanje građevinskih dozvola za izgradnju metroa - naveo je Vesić.
Kako je istakao, tokom ove godine Grad Beograd je već uradio geološke podloge za potrebe plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima razrade za prvu fazu prve linije metroa, izabran je konsultant za tehničku i savetodavnu pomoć tokom izrade projektno-tehničke dokumentacije za projekat beogradskog metroa, a radi se i geotehnički elaborat za projekat prve faze prve linije beogradskog metroa.
- Pripremamo dokumentacije za potrebe sprovođenja konkursa za dizajn metro stanica prve faze prve linije beogradskog metroa i uradićemo tako da ćemo šansu dati domaćim arhitektima, a svaka stanica će biti drugačije dizajnirana, odnosno podsećaće na deo grada u kome se nalazi ili na neke događaje iz srpske istorije - objasnio je Vesić.
Prošle godine, francuska kompanija Ežis, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 u Beogradu i sada nastavljaju posao, istakao je zamenik gradonačelnika i dodao da su ovim projektom usvojene trase linije 1 koja će povezati Železnik i Mirijevo, dužine 21,3 kilometra, sa 23 stanice, i linije 2, koja će povezati Železničku stanicu "Zemun" i Mirijevo, dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica.