Grundfos je ostvario cilj od 10% profitabilnosti godinu dana ranije i obezbedio najvišu prodaju ikada, kao i zadovoljstvo radnika i lojalnost kupaca. Akcenat na održivom razvoju i nadalje ostaje.
U 2019. godini Grundfos je povećao neto promet za 3%, na 27.5bn DKK, što je najviši nivo u 75-godišnjoj istoriji kompanije. To odgovara organskom rastu od 2,2% u lokalnoj valuta u poređenju sa 2018. godinom. Zarada pre kamata i poreza (EBIT) porasla je za 16%, na 2.8bn DKK, ili 10,1% prometa. Prilagođen na mogućnosti koje nisu povezane sa poslovanjem kompanije, EBIT performanse dostižu 10,6% neto prometa, čime je 2019. prva godina u kojoj je ostvaren cilj Grundfos Strategije 2020 od 10% prinosa neto prometa.
- Zadovoljni smo finansijskim rezultatom i našom sposobnošću da upravljamo stalnim rastom, dok pozitivno utičemo na klimatske izazove, posebno one vezane za korišćenje i tretman voda - kaže Mads Nipper, CEO I Group President, Grundfos.
Pored finansijskih rezultata, Grundfos je smanjio potrošnju vode za 10,4%, a emisiju CO2 za 12,2% u odnosu na 2018. Takođe, Grundfos je ostvario svoj najviši rezultat motivacije i zadovoljstva zaposlenih i ponovio rekordno visok rezultat vezan za lojalnost i zadovoljstvo kupaca.
- Znatno smo doprineli smanjenju potrošnje energije naših kupaca, dajući pozitivan doprinos svetskim klimatskim izazovima. Takođe smo bili vrlo angažovani i operativni u omogćuavanju pristupa vodi za više od osam stotina hiljada ljudi u uskoj saradnji sa našim partnerima - dodaje Mads Nipper.
Većini tržišta i Grundfos aplikacija doprineli su rastu. Glavna evropska tržišta i svetski poslovni servisi pokazali su solidan rast tokom cele godine, dok su velika tržišta u Kini i Americi takođe doživela rast, iako na nižim nivoima u odnosu na 2018. godinu.
Završni račun je takav da omogućava kompaniji da donosi dugoročne odluke bez rizika od finansijske nezavisnosti. Koeficijent kapitala na kraju 2019. godine iznosi 68,1%.
- Iako očekujemo da će 2020. godina biti izazovna, polazna tačka za naše putovanje Grundfos strategijom 2025. veoma je jaka. Imamo stratešku ambiciju da igramo ključnu ulogu u doprinosu svetskim izazovima posebno izazovima u korišćenju voda, a da nastavimo da još bolje služimo našim kupcima i ostvarujemo solidne finansijske rezultate - kaže Mads Nipper.
Najznačajniji finansijski rezultati u 2019:
- Neto promet se povećao za 0,8bn DKK na 27.5 bn DKK.
- Organski rast prodaje od 2,2%.
- Zarada pre kamata i poreza (EBIT) dostigla je 2,791m DKK.