INFONET-468X60-BANNER

Šta sve predviđa plan razvoja šinskih sistema u Beogradu?

04.02.2020. | I. Milovanović | eKapija

Sudeći prema Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za I fazu prve linije metro sistema, ključna godina za razvoj i reorganizaciju mreže masovnog javnog prevoza biće 2021. godina. Zamena voznog parka, proširenje tramvajskih i linija BG voza, uz prve radove na gradnji metroa, trebalo bi da, kako se navodi, u velikoj meri poboljšaju sistem javnog prevoza.

U dokumentu se pretpostavlja da će prva Metro linija od Makiša do Pančevačkog mosta biti u funkciji do 2027. godine i predviđa se do 17 stajališta za prvu fazu linije 1 sa prosečnim rastojanjem između stajališta kraćim od uobičajenog od 0.9-1.1km, navodi se u planu koji je objavio Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Generalni projekat i prethodnu studiju opravdanosti metro linija 1 i 2 izradile su dve kompanije u okviru EGIS grupe, EGIS rail i EGIS d.o.o Beograd.

Linija 1 metro sistema prema generalnom projektu planirana je napotezu od Makiša do Mirijeva u dužini od 21,3km, sa ukupno 23 stanice. Linija 2 metro sistema planirana je prema Generalnom projektu na potezu od Železničke stanice Zemun do Mirijeva, ukupno 19,2km sa 20 stanica. Projektovana brzina metroa je 80km/h.Linijom 3 je planirano povezivanje Voždovca i Novog Beograda, trasom kroz najuži centralni deo grada. U tom smislu razlikuju se dve varijante ove linije. Varijanta JKP Beogradski metro i voz (varijanta 1) i varijanta Urbanističkog zavoda Beograda JUP (varijanta 2).

Kao prva faza razvoja metro sistema, u skladu sa starteškim opredeljenjima SMART plana, planirana je detaljna razrada deonice Makiš – Pančevački most, dok bi preostale deonice planiranog metroa (Pančevački most – Mirijevo drugi deo linije 1 i Linija 2) bile razrađivane kao druga faza razvoja celokupnog metro sistema u gradu.

Dužina prve faze prve linije metroa je oko 15,5km, sa ukupno 17 stanica.

Master planom razvoja saobraćajne infrastrukture – SMART PLANOM iz 2017. godine planiran je dalji razvoj sistema BG voza. Na liniji 1 BG voza planirano je uspostavljanje više novih železničkih stanica. Na potezu od Makiša, postojećom trasom železničke pruge kroz tunel ispod Ceraka, pa sve do Pančevačkog mosta odnosno nove železničke stanice Karaburma, planirano je uvođenje linije 3 BG voza. Dužina planirane linije bila bi oko 17km.

Planirano je uvođenje i linije 4 BG voza na potezu od Železničke stanice Novi Beograd do Aerodroma "Nikola Tesla" i dalje ka naselju Surčin–Surčinskoj ulici, kako bi se omogućila veza sa drumskim uvodnim pravcem koji sa jugozapada uvodi saobraćaj u centralnu gradsku zonu (naselja Surčin, Jakovo, Bečmen, Petrovčić...). Dužina planirane linije 4 BG voza na deonici od Železničke stanice Novi Beograd do Nacionalnog stadiona bila bi oko 26 km.

Predlaže se i delimično proširenje tramvajske mreže.

Rani javni uvid povodom izrade Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za I fazu prve linije metro sistema obaviće se u zgradi gradske uprave Grada Beograda od 3. februara do 6. marta 2020. godine, svakog radnog dana od 9 do 18 časova.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;