Glavni gradski urbanista Marko Stojčić danas je održao prezentaciju povodom izgradnje idejnog rešenja linijskog parka kojoj su prisustvovali mladi arhitektonsko-urbanistički timovi zainteresovani za izradu ovog rešenja. On je istakao da je ovo najznačajniji projekat uređenja javnog prostora, ali ujedno i najveća rekonstrukcija u Beogradu još od 1945. godine, koja za cilj ima potpunu modernizaciju svih javnih prostora.
– Vrednost radova je procenjena na oko 100 miliona evra, s obzirom na to da je reč o ogromnom prostoru koji obuhvata 4,5 kilometara od Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Ovo će biti najznačajniji ne samo linijski park nego i otvoreni prostor koji ćemo izgraditi u starom jezgru grada. On će najviše doprineti urbanoj transformaciji tkiva koje se nalazi uz sam linijski park, a to je prostor gde je nekada išla železnička pruga, koja i danas, u jednom manjem delu, ide oko luke Beograd. Veoma je važno da taj linijski park poveže sve objekte koji tamo postoje sa novim prostorom i da novi sadržaji koji će se graditi budu kompatibilni sa takvim rekreativnim sadržajem – rekao je Stojčić i dodao da će Grad Beograd taj prostor obogatiti manjim kulturnim, rekreativnim i turističkim sadržajima duž trase od 4,5 kilometara.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Stojčić je naglasio da je posebno važan cilj koji će se ostvariti ovim projektom – stvaranje novih mladih stručnjaka i autora koji će raditi kako na ovom tako i na nekim budućim gradskim projektima, s obzirom na to da se poziv odnosi isključivo na mlađe od 40 godina, sa boravištem u Republici Srbiji.
– Ne želimo da uvozimo radnu snagu iz inostranstva ili bilo kojih evropskih zemalja, već nastojimo da dobijemo mlade ljude koji potiču odavde i koji su sposobni da razreše svaki gradski projekat. Takođe, želimo da dobijemo značajna autorska dela čime će se i oni ponositi, a nadam se da će to biti krajnji rezultat ovog postupka. Biće izabrano deset timova koji će imati sredstva isplaćena na mesečnom nivou, kako bi bili plaćeni njihovi troškovi. Počev od danas, idejno rešenje treba da bude završeno u roku od šest meseci. Idejno rešenje će se kasnije razrađivati kroz glavni projkat i projekat za izvođenje, a kasnije će se u nekoliko faza sprovoditi i nabavke za izgradnju, budući da je u toku izrada plana detaljne regulacije – rekao je Stojčić.
On je istakao da su saradnici ovog projekta pre svega Arhitektonski fakultet, Zavod za urbanizam i Nevladina organizacija „Ceus” koja se bavi urbanističkim planiranjem.
– U daljem koraku, kada budemo izabrali arhitektonske timove, obaveza tih mladih ljudi će biti da u postupku projektovanja imaju nekoliko interakcija sa građanima, kako bi čuli njihove predloge i ideje, a uz našu koordinaciju će se implementirati te ideje. Podrazumeva se da su to održive ideje, koje imaju za cilj razvoj ovog projekta i daju novi doprinos ekologiji, Gradu Beogradu, kao i opštem prostornom i urbanističkom uređenju – kazao je Marko Stojčić.
Stojčić je rekao da je ovaj projekat veoma značajan i za smanjenje zagađenja Beograda, budući da će to biti barijera između centra grada i reke Dunav.
– Ono što je vezano za ovaj projekat jeste i izgradnja tunela radi smanjenja broja automobila u centru grada, gde i imamo najveću gužvu. Naš suštinski problem je 65.000 automobila, što je neodrživo za površinu Beograda, jer taj broj automobila nigde u Evropi ne postoji po kvadratnom metru. Ovakvi projekti kojima se podstiče druga vrsta kretanja – pešačka i biciklistička, prioriteti su razvoja našeg grada – zaključio je glavni urbanista.