Za Moravski koridor, jednu od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja Aleksandra Damnjanović rekla je da je to prvi srpski koridor. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, regulacionih radova na rečnim koritima u dužini od 68 kilometara, istakla je Damnjanovićeva. Pola miliona ljudi, 21.000 malih i srednjih preduzeća, deset slobodnih zona - godinama čekaju bolju saobraćajnicu, auto-put koji će im olakšati poslovanje.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja, građevine i infrastrukture Aleksandra Damnjanović rekla je da je to privi srpski koridor čijim će izgradnjom biti ostvarena direktna veza između dva evropska koridora. Ističe da je potpisan je ugovor, a sledeći korak je početak radova, 15. decembra.
- Stav ovog Ministarstva je za sve projekte da izgradnja može početi samo tamo gde su u potpunosti rešeni svi zakonom propisani uslovi - istakla je državna sekretarka.
Radovi počinju kod Kruševca, između dve buduće petlje, Kruševac-Istok i Kruševac-Zapad.
Damnjanovićeva kaže da je to višegodiši projekat, i da će svi radovi biti završeni za četiri godine.
Gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović je rekla za RTS da je eksproprijacija zemljišta počela u aprilu i da je završena na svih 1.700 parcela, koliko zauzima auto-put kroz opštinu. Prema njenim rečima, ostalo je da se urade naknadne procene što se tiče kultura i drugih objekata koji se nalaze na parcelama. Biće podignut i glavni kamp za ljude i tehničku operativu.
Palurovićeva kaže da će se uposliti građevinska i putna operativa, ugostitelji i svi koji mogu da nađu benefit u tom projektu. Prema njenim rečima, od auto-puta Kruševac dobija to što će biti povezan sa koridorima 10 i 11 i centralnim delom Srbije.
Od 112 kilometara budućeg auto-puta, 21km je na području Kruševca, planirana su dva mosta, dve petlje sa naplatnim rampama i jedan nadvožnjak.
Na budućem Moravskom koridoru nema tunela, ali ima 78 mostova i na desetine petlji.
Državna sekretarka kaže da je u pitanju ravničarski put, jer ide dolinama tri Morave, Zapadne, Južne i Velike, i veoma je zahtevan zbog gerografskog položaja - Zapadne Morave u najvećem delu.
Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, odnosno regulacionih radova na rečnim koritima, ukupne dužine 68 kilometara.