Odlukom o produžavanju rokova ponovo je odložen početak radova na probijanju pružnog nasipa na Novom Beogradu. Izgradnja podvožnjaka koji bi povezao Bulevar umetnosti i Bulevar Crvene armije planirana je za ovu godinu, a posao je pre godinu dana dodeljen konzorcijumu - Energoprojekt Niskogradnja, CIP i Bauwesen. Prema dodeljenom ugovoru, dobavljač je u obavezi da prvo pripremi tehničku dokumentaciju za projekat, a potom i izvede planirane radove. Iako je konzorcijum dostavio idejni projekat još u novembru 2018, dokumentacija idejnog projekta bila je nepotpuna, a Ministarstvu građevine je bilo potrebno čak osam meseci da izda propisane uslove.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Zbog toga je krajem avgusta ove godine Direkcija za izgradnju Beograda donela odluku o produženju ugovorenog roka. Prema dodatnom aneksu ugovora, radovi na izgradnji mogu da počnu najranije sledećeg marta, a novi rok za završetak biće u septembru 2020. godine.
Izvođač je uveden u posao 20. avgusta 2018. godine, a ukupan rok za izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova bio je 480 dana. Da je sve teklo po ugovoru, radovi na izgradnji podvožnjaka počeli bi sredinom ove godine, međutim kako bez lokacijskih uslova nije bilo moguće kompletirati tehničku dokumentaciju, projekat nije ni ušao u građevinsku fazu. Sredinom juna ove godine izdati su lokacijski uslovi, a idejni projekat trenutno se nalazi kod revizione komisije u nadležnom ministarstvu. Po dobijanju pozitivnog izveštaja pristupiće se izradi projekta za građevinsku dozvolu.
Realizacija denivelisanog ukrštanja pruge i Bulevara umetnosti na Novom Beogradu biće usklađena sa radovima na rekonstrukciji pruge koji su u toku. Podvožnjak će se nalaziti u trupu pružnog nasipa, a projektovan je kao prolaz za drumski saobraćaj u punom profilu bulevara, sa širinom oko 40 metara i visinom ne manjom od 4.75 metara. Važno je napomenuti da se podvožnjak projektuje tako da bude kompatibilan sa strategijom razvoja i mogućnošću gradnje dodatnih koloseka na ovom delu železničkog čvora. U dugoročnim planovima, krak železničkog čvora na Novom Beogradu biće proširen na četiri koloseka.