Gradnja Tehničko-putničke stanice Zemun, koja je važan deo beogradskog železničkog čvora, biće nastavljena posle 40 godina, a radovi bi trebalo da počnu između 15. i 25. jula, najavio je direktor Srbija voza Jugoslav Jović.
Stari objekat će biti rekonstruisan, ali će biti izgrađen i potpuno novi, moderan deo, na ukupno 35 hektara površine, na zemljištu između stanica Zemun i Zemun Polje, koji će doneti savremeno upravljanje i održavanje vozova, kao i velike uštede u vremenu i novcu.
Jović je rekao da je 4. juna, nakon realizovanog tendera, potpisan ugovor za izvođenje radova sa konzorcijumom firmi Energoprojekt niskogradnja - Energoprojekt oprema i Colas Rail S.A.S. iz Francuske, u vrednosti od 50,9 mil EUR.
Reč je o zajmu Evropske banke za obnovu i razvoj, a rok za završetak radova je 27 meseci.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Jović u izjavi Tanjugu ističe da očekuje da će tender za nadzor biti otvoren 24. juna i da će nakon potpisivanja moći da počnu radovi.
- Očekujemo da radovi krenu između 15. i 25. jula, ne znamo još tačan datum, ali svakako da to bude u julu - naveo je Jović.
U okviru kompleksa TPS Zemun biće formiran jedinstven linijski tehnološki proces koji objedinjava sve vidove održavanja elektromotornih garnitura, putničkih kola i lokomotiva, što će povećati raspoloživost vozova.
Tim projektom planirana je izgradnja: nove hale za održavanje EMG 413 (štadler kao i nove EMG), nove hale za održavanje putničkih kola, nove hale za spoljno pranje, nove zgrade prijema i otpreme vozova, nove automatske merne stanice za dijagnostiku voznih sredstava, nove kotlarnice sa kompresorskom stanicom, zatim 17 km novih koloseka i pumpne stanice sa nadstrešnicom.
Takođe, predviđena je gradnja objekta za privremeno skladištenje otpada i objekta za smeštaj voznog i vozopratnog osoblja.
Kada je reč o rekonstrukciji i sanaciji postojećeg objekta, planirano je da se uradi: gornji i donji stroj pruge, hale za održavanje EMG 412, hale potpodnog struga, skladišta peska i skladišta ulja i vode.
Pre početka izgradnja Beograda na vodi, na prostoru stare železničkce stanice, postojale su razbacane radionice za sve što će biti objedinjeo u TPS Zemun. Zato se ranije gubilo dosta vremena na manevrisanje, rastavljanje i sastavljanje vozova, dodao je Jović.
Energoprojekt niskogradnja izvodi 40% radova, 30% Colas Rail S.A.S., a 30% Energoprojekt oprema.