Turski tok predstavlja izuzetno važan energetski projekat transporta gasa iz Rusije preko Turske, koji prolazi kroz našu zemlju u dužini od preko 400km, od granice sa Bugarskom do granice sa Mađarskom. Projekat će obezbediti dodatnu energetsku stabilnost zemlje.
Na četiri lokacije duž trase, na mestima na kojim je predviđeno postavljanje objekata i skladištenje opreme nemanjene za izgradnju projekta, Lafarge će učestvovati u stabilizaciji i ojačanju infrastrukture platoa za smeštanje cevi, kao i pristupnih puteva.
Radovi na prvoj takvoj lokaciji odvijaju se u naselju Šajkaš, nedaleko od auto-puta Novi Sad – Beograd. Sa kompanijom Extra Auto Transport iz Vrbasa, izvođačem radova, Lafarge je izgradio partnerski odnos kroz brojne zajedničke reference, a nastupili su zajednički od samog početka i na ovom projektu. Kao što pravilo i nalaže, pre svakog izvođenja stabilizacije, uzorci sa terena su ispitani u Lafarge labaratoriji za geomehaniku, gde je određena prethodna mešavina za buduću konstrukciju.
Upotrebom Lafarge hidrauličnog veziva za puteve „BeoSol“, postojeći materijal sa lokacije je poboljšan na visinu projektnog zahteva, čineći stabilizovanu površinu pogodnu za manipulaciju teškog saobraćajnog opterećenja u svim vremenskim uslovima, kao i za odlaganje cevnih elemenata predviđenih za protok gasa.
Slabo nosivo tlo koje je na početku pokazivalo veoma loše osobine nosivosti - oko 10Mpa, za samo sat vremena nakon tretmana sa „BeoSol“-om 32,5 povećalo je nosivost četiri puta, čime je investitor ostvario značajnu uštedu u zameni materijala.
Vrlo je bitno napomenuti da se pored uštede na zameni materijala, benefit ogleda i u brzini izvođenja radova, koja na dnevnom nivou iznosi i 2.500-3.000 stabilizovanih kvadrata, čime tehnologija stabilizacije paralelno štedi vreme i sredstva i ujedno čuva resurse koristeći lokalne materijale sa samog gradilišta.