SFSOPLATE-468X60-BANNER

Nema rušenja bedema zbog gondole?!

29.03.2019. | S. B. Milošević - M. Stanojković | Novosti

Projekat gondole ni na koji način ne ugrožava ambijentalnu celinu Beogradske tvrđave, a priče koje se ovih dana potežu u javnosti o rušenju Kalemegdana su neistinite. Bedem koji se ruši za gradnju nije deo istorijskog jezgra, već je sagrađen šezdesetih. Mesto sa koga puca pogled na Novi Beograd biće prošireno, a omiljeni vidkovac Beograđana neće nestati. Ovako, za Novosti odgovara novopostavljeni gradski urbanista Marko Stojčić.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Pri projektovanju gondole najviše se vodilo računa o mestu gde će biti postavljena, kako se ne bi naružio pogled sa Kalemegdana.

- Okno u koje ulazi kabina gondole je spušteno ispod kote ulaza u Kalemgdan, što neće ugroziti vizuru s Kalemegdana na Novi Beograd - objašnjava Stojčić. - Čak će i plato biti proširen u odnosu na postojeći. Nije tačno da rušimo tvrđavu, jer mesto predviđeno za početnu stanicu nije deo njenog bedema već potporni zid sagrađen šezdesetih godina od kamenja koje tu ne pripada. On nema nikakvu istorijsku i kulturnu vrednost. Tu je kraj i početak priče, i svakako ko želi može u istinitost ovoga da se uveri uvidom u arhivu.

Na kritike kolega da nisu imali uvid u plan izgradnje žičare, Stojčić ističe da je u projekat uključeno više od 100 stručanjaka iz različitih oblasti. Dodaje i da je plan bio na javnom uvidu više od mesec dana, a da jedino što može da im se zameri je to što je predstavljan u fazama.

- Više od 100 stručnjaka je uključeno u ovaj projekat, koji svako iz svog domena daje sugestije - navodi gradski urbanista. - Od onih koji se bave zaštitom graditeljskog nasleđa, spomenika kulture, zaštitom prirode i životne sredine, kao i statikom. Veliki broj njih jesu članovi društava arhitekata Srbije i Beograda. Javnost je imala priliku da podnese stručne primedbe i da vidi šta se planira ovim rešenjem. Međutim, većina njih odnosila se na ekonomsku opravdanost projekta, a ne na zaštitu Kalemegdana.

Ukoliko prilikom gradnje budu nađene arheološke iskopine, radovi će biti obustavljeni, napominje Stojčić. Kako kaže, u tom slučaju, projekat će biti zaustavljen dok se ne vidi šta je pronađeno i kolika je vrednost pronađenih ostataka.

Dodao je i to da ekonomska isplativost izgradnje žičare nije prioritet, već to što će biti potpuno ekološko prevozno sredstvo. Građani će s jednog kraja grada na drugi moći da stignu za četiri minuta, odnosno, da sa Kalemegdana stignu do najveće oaze prirode, budućeg parka na Ušću, koji će biti napravljen po ugledu na Central park.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


ATM
ATM
SUBOTICA

ČELIK
ČELIK
BAČKI JARAK
www.celikdoo.rs

LAYHER
LAYHER
BEOGRAD-ZEMUN
www.layher.rs

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;