Pripremni radovi i radovi na izgradnji auto-puta od Čačka do Požege na Koridoru 11 počeće čim se steknu uslovi, početkom građevinske sezone i to na tunelima „Munjino brdo” i „Laz”, kažu za Politiku u Ministarstvu građevinarstva saobraćaja i infrastrukture.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Završavaju se projekti za prvu fazu izgradnje i to za tunele „Munjino brdo” i „Laz”, na kojima će uskoro otpočeti izvođenje radova, kao i izgradnja kampova za smeštaj ljudi, opreme i materijala. Putevi Srbije sprovode ubrzano proceduru eksproprijacije, koja je u toku i pratiće predviđenu dinamiku izgradnje - dodaju u ministarstvu.
Ugovorena cena za auto-put Čačak–Požega je 450 miliona evra, a ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova, sa rokom za izradu projektne dokumentacije od šest meseci i za izvođenje radova 36 meseci.
Deonica između Čačka i Požege duga je 30,9 kilometara i najteža je za gradnju na Koridoru 11 jer prolazi kroz težak geografski teren. Zbog toga će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi, koji čine skoro trećinu trase.
Na Koridoru 11, koji treba da poveže Beograd sa Crnom Gorom, za sada se koristi samo 40 kilometara između Ljiga i Čačka. Uprkos obećanjima da će od 30. aprila 2017. građani razdaljinu između Beograda i Zlatibora prelaziti za sat i po – to još uvek nije moguće.