BAU2025-468X60-BANNER

Most na Adi u junu 2019. dobija šine

04.12.2018. | Beoinfo

Početkom decembra, pre tačno 10 godina, svečano su otpočeli radovi na izgradnji mosta preko Ade Ciganlije, danas najvećeg gradskog mosta na Savi. Na deseti rođendan otvaranja gradilišta ovog mosta, teče i poslednja faza na njegovoj izgradnji. Na proleće ove godine započeti su radovi na završetku preostalih prilaznih konstrukcija na Radničkoj petlji, kao i na opremanju šinskog koridora na mostu i postavljanju tramvajskih šina. Vrednost radova je oko 2 milijarde dinara, što ovaj projekat čini i najvećom gradskom investicijom u infrastrukturu u ovoj godini

Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine oko 2700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke. Dobar deo radova je završen do sada, a sa završenom izradom betonske podloge počelo je postavljanje i zavarivanje prvih metara šina. Uz ispitivanje varova kao i postavljanje propratnih elemenata gornjeg stroja, do sada je na novobeogradskoj strani zavareno oko 850 metara šina, od čega je oko 600 metara u završnoj faza betoniranja. Sa čukaričke strane je istovremeno zavareno oko 130 metara šina. Stubovi kontaktne mreže i vod za kontaktno pojačanje su postavljeni na skoro celoj trasi. Trenutno se vrši postavljanje kontaktne mreže, kontaktnih provodnika i uređeja za automatsko zatezanje sajli na stubovima.

Na čukarickoj strani postoje značajniji građevninski radovi na izgradnji nedostajućih prilaznih rampi i rekonstrukciji tramvajskog mosta preko Topčiderke. Posle uklanjanja glavne konstrukcije mosta, uklanjaju se delovi obalnih stubova, krila i parapeta i vrši se priprema za izradu nove mostovske konstrukcije i obalnih stubova. U međuvremenu završeni su radovi na dva ključna potporna zida kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa mostom preko Topčiderske reke i konstrukcijom na terenu u smeru prema Banovom brdu. Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge i Bulevara vojvode Mišića izvedeni su šipovi, temelji i stubovi i postavljena je skela radi izgradnje nove konstrukcije nadvožnjaka za vezu prema Rakovici. Jedan od najvažnijih elemenata nove tramvajske pruge je i nova ispravljačka stanica „Novi Beograd 4”, a na trasi su planirana i dva stajališta - „Blok 42" i „Petlja Radnička". Projektom je predviđeno njihovo opremanje liftovima, nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.

Sredstva za ovu investiciju obezbeđena su iz budžeta Grada, a investiciju realizuje Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Rok za završetak je jun naredne godine, a radove izvodi srpsko-francuski konzorcijum Energoprojekt niskogradnja i Colas rail.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;