Usvajanjem predloga zakona o finansiranju izgradnje i rekonstrukcije Tehničko-putničke stanice Zemun zaokruženo je finansiranje celokupnog projekta u vrednosti od 47 miliona evra. Ugovor o kreditu potpisan je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), koja će finansirati završetak projekta započetog još 70-ih godina prošlog veka. Tehničko-putnička stanica Zemun je od ogromnog značaja za funkcionisanje novog železničkog čvora u Beogradu, a njena osnovna funkcija je da služi kao pogon za servis i održavanje voznih sredstava za prevoz putnika, koja putovanje završavaju u Beogradu.
Nova tehnička stanica biće opremljena savremenim elektronskim uređajima za dijagnostiku stanja, kao i svu mašinsku opremu za kontrolne preglede i održavanje najmodernijih putničkih kompozicija. Izgradnja ovako modernog tehničkog pogona posebno je važna ako se ima u vidu izgradnja brze pruge ka Budimpešti, koja će zahtevati nabavku dodatnih voznih sredstava, ali i njihovo kvalitetno održavanje.
Do sada funkcije održavanja obavljane su dobrim delom u okviru stare železničke stanice u centru grada, ali i u postojećim halama u Zemunu. Izgradnja TPS Zemun počela je po glavnom projektu 1977. godine, a prva faza otvorena je 1981. godine, do kada je završen deo kapaciteta za održavanje elektromotornih garnitura. Zbog krize koja je usledila radovi na izgradnji TPS Zemun, kao i na ostalim segmentima Beogradskog železničkog čvora su prekinuti. Izmeštanje železničke stanice sa Savskog trga, modernizacija pruga i nabavka novih kompozicija(EMU) ponovo je izgurala ovaj projekat u železničke prioritete.
Do sada je izgrađeno manje od pola potrebnih kapaciteta, uključujući oko 19.000 kvadrata objekata i deo neophodnih koloseka sa pratećom infrastrukturom. Da bi se ceo kompleks završio potrebno je izgraditi još 17.5km koloseka, kao i dodatnih 14.000 kvadrata za pogone koji će odgovarati projektovanom obimu saobraćaja. To podrazumeva izgradnju novih hala za održavanje, zgrada za prijem i otpremanje vozova, hale za spoljno pranje i negu, mernih stanica za dijagnostiku, pumpnih i kompresorskih stanica, skladišta za otpad itd. Pored planirane novogradnje biće rekonstruisani i modernizovani svi postojeći objekti i skladišta u Zemunu.
Projekat je trenutno u proceduri dobijanja građevinske dozvole, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) već je raspisala pretkvalifikacioni tender za izvođača. Do sada se već osam potencijalnih izvođača kvalifikovalo za ovaj posao, među kojima su srpske, kineske, španske, italijanske i turske firme. Rok za završetak radova biće dve godine od uvođenja u posao, a početak radova se može očekivati u prvoj polovini naredne godine. Ako sve bude teklo po planu, Tehničko-putnička stanica Zemun biće završena u punom kapacitetu najdalje do kraja 2021.