Zgrada autobuske stanice u Užicu, nekada jedna od najmodernijih u Srbiji, od ponosa grada pretvorila se u pravo ruglo. Krov prokišnjava, unutrašnjost je prljava i zapuštena, a noću se tu okupljaju skitnice i narkomani.
Autobuska stanica je otvorena 1991, kada je proglašena najboljim arhitektonskim rešenjem godine u Jugoslaviji. Za užičke privatnike bila je tada stvar prestiža imati poslovni prostor u njoj, a najveći deo objekta bio je u vlasništvu autoprevozničke kuće "Raketa", i tada ugledna firma držala je do renomea, pa je stanica bila čista.
Od kada je "Raketa" propala, stanici uništavaju ljudski nemar i vreme. Holovi su prljavi, stakla na stepeništima porazbijana, baš kao i ona koja razdvajaju krila zgrade. Sa plafona vise kablovi, na zidovima nedostaju pločice, grejanje, ventilacija i liftovi ne rade.
- Na galeriji na prvom spratu često spavaju beskućnici. Nedavno je, pet noći tu boravila jedna porodica. Iza njih je ostala gomila đubreta - priča Ilija Petronijević, vlasnik Radija "San", čiji je studio na stanici.
Gradsko veće ograničilo je rad ugostiteljskih objekata na stanici do 23 sata, ali se i ta odredba, pričaju vlasnici, selektivno poštuje.
- Kada se sve kafane pozatvaraju, eto "mokre braće" na autobusku stanicu da sačekaju jutro. A kad svane, nije retko videti krv i srču. Nedavno se jedan gost kafane, dobro pijan, dohvatio stolica, pa počeo da lupa izloge - kažu jedan od vlasnika.
Najveći problem autobuske stanice, zbog koga je zapuštena, jeste nerešeno vlasništvo, pre svega hodnika. Gradonačelnik Užica Jovan Marković priznaje da je stanica ruglo grada i napominje da lokalna vlast nastoji da preuzme staranje nad hodnicima, peronima i još nekim prostorijama.
- Grad je Trgovinskom sudu platio 20 miliona dinara da kupi hodnike i biletarnicu koji su pod hipotekom, ali zbog nerešenih sudskih sporova još nismo ušli u posed. Autobuska stanica je ogledalo grada i mi intenzivno radimo na tome da obnovimo njen sjaj. Očekujemo da će do sredine godine hodnici i biletarnica postati vlasništvo grada, a u paketu s njima nastojimo da kupimo i perone - kaže Marković.