Život u Petrovcu na Mlavi povezuju dva mosta. Jedan je deo regionalnog puta kome je rok trajanja odavno istekao, zbog čega se planira gradnja novog, a drugi star skoro 100 godina, povremeno je obnavljan, ali nikada dovoljno.
Kada je vojska 1972. godine gradila most u Petrovcu na Mlavi, planirano je da se koristi samo 25 godina. Dvadeset godina nakon isteka roka, on se i dalje drži na svojim krivim stubovima približavajući Kučevo i Žagubicu auto-putu.
- Oštećen je veliki broj nosača, naprsli su ivični venci, spojevi. Širina kolovoznih traka nije odgovarajuća. Širina pešačkih staza je takođe neodgovarajuća, a ograde su u jako lošem stanju i nisu bezbedne - kaže Suzana Milošević iz Odeljenje za urbanizam i lokalni razvoj opštine Petrovac na Mlavi.
Zbog toga je preko mosta zabranjen saobraćaj za vozila teža od 10 tona. Dok ne bude izgrađen novi, za koji je već urađeno idejno rešenje, Putevi Srbije asfaltiraće najbliži zaobilazni put, jer ovuda sada ne mogu ni đački autobusi.
- Zaobilaznica sada neće ići 50, 70 kilometara od tačke A do tačke B, već pet, deset kilometara kada se završi zaobilaznica Kamenovo–Zabrđe koja spaja i dva regionalna puta Petrovac–Požarevac i Petrovac–Žabari - objašnjava predsednik Opštine Petrovac na Mlavi Duško Nedinić.
Most u centru grada znatno je stariji, ali bolje sagrađen. Iako odoleva brzoj Mlavi, neophodna mu je rekonstrukcija. Projekat je već gotov, ali opština nema dovoljno novca.
- Ukupan budžet za investicije je između 35 i 40 miliona, a procenjena vrednost rekonstrukcije mosta je 120 miliona. Zato se nadamo da ćemo u Republici Srbiji naći pomoć da bismo rešili ovaj krucijalni problem - ističe predsednik Opštine Petrovac na Mlavi.
Kada se bude radila rekonstrukcija mosta, uradiće se i nova regulacija saobraćaja. Mostom dolazi veliki broj automobila iz centra grada i u jutarnjim časovima to stvara veliku gužvu, jer ljudi preko mosta nemaju pravo prvenstva prolaza.
Kada radovi budu završeni, dva mosta olakšaće život građanima Petrovca na Mlavi i još bolje ih povezati jer se planiraju i biciklističke staze, ali i rampe, kako bi mogle da ih pređu i osobe sa invaliditetom.