Beograd je pre tri dana ušao u zvaničnu trku za izbor najverodostojnije predstavljenog grada u 3D dimenziji na servisu „Google earth“, na takmičenju koje je raspisao Google pod nazivom „Google model your town competition“. Trenutno je uneto više od 200 znamenitih lokacija u gradu.
Zahvaljujući ideji Željka Zdravkovića, studenta treće godine industrijskog dizajna, i njegovih prijatelja Mihajla Jovkovića i Jovana Šarenca, procena je da Beograd danas ima najizgrađeniju 3D prezentaciju u regionu.
- Takmičenje traje do 1. marta, onda sledi ulazak u uži krug, finalisti će biti proglašeni 1. aprila, a sledećih mesec dana, do 1. maja, trajaće glasanje. Dve nedelje kasnije na zvaničnom sajtu, koji će naknadno biti objavljen, biće proglašen pobednik. Beogradu je potrebno što više glasova - kaže za „24 sata” Zdravković.
Željko i njegovi prijatelji već mesecima izrađujuju i postavljaju na servisu „Google earth“ trodimenzionalnu sliku brojnih beogradskih znamenitosti, na kojima posetioci mogu da vide zgradu Narodne skupštine, Terazije, Trg Republike, Trg Nikole Pašića, Zeleni venac, Brankov most, Narodno pozorište, „Pobednika”, kafanu „Ruski car“...
- Posle Nove godine planiramo da predstavmo još minimum 50 novih objekata od izuzetne istorijske vrednosti kao što su sva važnija reprezentativna zdanja u Kneza Miloša, Pariskoj, Bulevaru kralja Aleksandra, Nemanjinoj, Sarajevskoj, Kosovskoj, Sremskoj, Nušićevoj, naravno Knez Mihailovoj i mnogim drugim - kaže Željko.
Beograd je pre dva dana dobio i svoj prvi promotivni film o projektu na servisu „Google Earth“.
- Naš cilj je da, koristeći moderne tehnologije, Beograd predstavimo u svetu što je moguće bolje, jer to ovaj grad zaslužuje. Pored toga što govori o samoj prezentaciji našeg grada, film sadrži i stilizovanu poruku o tome kakav je Beograd zaista, kolika je ta količina gostoljubovosti, srdačnosti, dinamike, a pre svega energije koju ovaj grad poseduje - kaže Zdravković.
Nagrada 10.000$, ali za školu
Pobednik takmičenja dobiće 10.000 dolara u humanitarne svrhe, a novac će biti uručen nekoj od škola. Takođe, predstavnici kompanije Google posetiće grad pobednik i organizovati svečanost u njegovu čast. Tu je još i promotivni video spot pobedničkog grada i njegovih kreatora, a pobednička prezentacija biće promovisana na svim Google sajtovima. „Prezentacija Beogradu može da donese puno toga, a već je i donela. Nakon skoro šest meseci od početka projekta vituelno-turistička popularnost našeg grada sve je veća“, kaže Zdravković.