Saobraćaj na deonici od Ljiga do Preljine još nije pušten, a oko ovog dela Koridora 11 već se podiglo dosta prašine. Prvo je problem ispao oko probijanja rokova, a sada je u pitanje doveden i kvalitet radova u tunelima „Brđani" i „Šarani", koje navodno ne mogu da koriste teretnjaci, jer su niski. Ministarka građevine, Zorana Mihajlović osula je paljbu na domaće izvođače da nisu bili na nivou zadatka i da su krivi za kašnjenje. Optužuje i investitora, Koridore Srbije da nisu na vreme izabrali nadzor na ovom gradilištu. Građevinari, međutim, odgovaraju da su ove optužbe neosnovane.
Ratomir Todorović, direktor Planuma, preduzeća koje je podizvođač azerbejdžanskog Azvirta i koje je gradilo tunele, tvrdi da neko uporno pokušava da diskredituje ovu građevinsku firmu:
- U današnje vreme tehnike i elektronike nemoguće je napraviti grešku od 30 milimetara, a kamoli od 30 centimetara, koliko su nam navodno po optužbama tuneli niži. Predstoji tender za tunel kod Čortanovaca na pruzi Beograd-Budimpešta, kao i za još nekoliko velikih projekata i očigledno je da neko hoće da nas izbaci iz tih poslova. Zato se plasiraju ove neistine.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Todorović tvrdi da se favorizuju strane kompanije i domaće firme koje su tek nedavno osnovane.
- Dešavalo se već da mi damo najpovoljniju ponudu, a da strana kompanija dobije posao - ističe direktor Planuma. - Ide se na ruku i novokomponovanim podizvođačima kojih ima sve više. Te firme postaju vrlo moćne i imaju sve veći uticaj. Dobijao sam direktna upozorenja da će se voditi računa kod sledećeg tendera da ne dobijemo posao.
Todorović ističe i da podizvođačima još nije isplaćen novac za posao koji su do sada uradili, a poslednja uplata stigla im je u januaru. Osam faktura još nisu naplatili. - Nije istina ni da nemamo dovoljno radnika, jer je oko 300 ljudi svakodnevno angažovano na ovom projektu - kaže Todorović. - Imali smo problem u tunelu zbog neravnina na asfaltu, ali je stigla mašina iz Rusije i trenutno je na carini. Biće potrebno nekoliko dana da se te nepravilnosti otklone. Nema ni govora o tome da su tuneli niski i da će se rušiti.
To tvrde i u Koridorima Srbije. Oni poručuju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim međunarodnim standardima i da su visoki 4,75 metara. Oni još napominju da se kroz tunele nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je poručila u sredu (28.09.2016.) da ne želi više ni dan kašnjenja za završetak radova na deonici auto-puta Ljig-Preljina, što se posebno odnosi na domaće kompanije, koje su najodgovornije za probijanje roka:
- Da je ovo zavisilo isključivo od azerbejdžanske kompanije, put bi bio pušten 25. avgusta. Ovo je sada posledica nedovoljnog znanja, rada i loše opreme domaćih kompanija. Žao mi je, ali moramo da menjamo stvari, nema Srbija ni vremena ni para da čeka da se neko uči na tako velikim projektima. Na ovoj deonici nije bilo nadzora do februara. Ako je investitor, Koridori Srbije, bio u isto vreme i nadzor, koji je odobravao dodatne radove, zašto nas to košta više, zašto je domaća kompanija radila sa starim mašinama, zašto je pogrešila betonski kolovoz u dva tunela.