Rekonstrukcija tramvajskog mosta, izgradnja gondole i pasarele, uz novi park na Ušću sa planetarijumom i akvarijumom, samo su deo planova koji će od Beograda u naredne tri godine napraviti savremenu evropsku metropolu, kaže gradonačelnik Siniša Mali.
U planu su obnova Knez Mihailove ulice, izgradnja gondole između Kalemegdana i novog parka na Ušću, koji će imati sportske terene, planetarijum, akvarijum, mini akva park, luna park, teretane, kao i rekonstrukcija tramvajskog mosta na Savi, koji će imati deo za pešake i bicikliste.
- Na taj način spustićemo Beograd na reke i ponudićemo Beograđanima, ali i turistima, nova mesta za razonodu, odmor i uživanje. To je tendencija svih velikih gradova u svetu, što više zelenih površina, razonode za mlade, atrakcija za turiste - kaže Mali.
Prema njegovim rečima, izgradnja gondole trebalo bi da počne u septembru ili oktobru naredne godine, dok će do kraja ove biće završen projekat parka „Ušće", koji će u potpunosti biti posvećen deci i omladini.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Mali kaže da će u septembru sledeće godine početi rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save, tako da će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, dve trake za tramvaje, pešački i biciklistički deo, zelene površine i prostor za odmor i relaksaciju.
Gradonačelnik navodi da Beograd želi da napravi najlepši most u ovom delu Evrope, te naglašava da su na tom projektu angažovane najbolje arhitekte iz SAD.
- Zamislite sliku modernog Beograda - u roku od tri godine šetaćete Knez Mihailovom ulicom koja će biti mnogo lepa, uži ceo centar grada biće pešačka zona, od Kalemegdana idete gondolom do tržnog centra Ušće i parka koji će biti potpuno drugačiji, a onda pešačkim mostom pređete na Savsku promenadu, od koje desno možete da idete do Ade Ciganlije, a levo do 25. maja - objašnjava Mali „viziju Beograda na obe reke”.
Na pitanje ima li grad novca za te projekte, Mali odgovara da se sve radi uz podršku Vlade i premijera, te da će se finansirati iz budzeta grada, države i kreditnih linija EBRD.
Gradski arhitekta Milutin Folić kaže da je rekonstrukcijom tramvajskog mosta kod autobuske stanice predviđeno da most dobije poseban deo za pešački i biciklistički saobraćaj sa zelenim površinama, klupama za sedenje. - Primer nečeg sličnog je čuveni „High Line' park u Njujorku, nekada železnička pruga, sada pretvorena u šetalište, koja je danas možda najveća atrakcija u tom gradu - navodi Folić. On kaže da je u planu i rekonstrukcija starog železničkog mosta u pešački i biciklistički most, koji će ponuditi razne sadržaje.