Gradnja auto-puta na Koridoru 11 od Surčina do Obrenovca, na kome će biti angažovani Kinezi sa domaćim podizvođačima, mogla bi da krene početkom 2017. i trajaće 32 meseca, rečeno je danas u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Predviđena je izgradnja auto-puta u punom profilu, sa po dve vozne i po jednom zaustavnom trakom, kao i ukupno 11 mostova i nadzvožnjaka zajedno sa velikim mostom preko reke Save koji će biti dug oko 1.800 metara, izjavio je savetnik potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva Rade Obradović.
Na toj deonici biće izgrađene i dve velike petlje u Surčinu i Obrenovcu.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Ugovorom je predviđeno učešće kineskih partnera u tom projektu od 51 odsto, a domaćih firmi 49 odsto, kazao je Obradović.
On je podsetio da je prlikom posete predsednika Kine Si Đinpinga Srbiji potpisan komercijalni ugovor koji podrazumeva projektovanje, izradu projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova na deonici Surčin - Obrenovac sa kineskom kompanijom CCCC (China Communication Construction Company), a vrednost tog posla koji će kreditirati Eksim banka Kine je 233,69 miliona dolara.
Reč je o kompaniji čija je ćerka kompanija CRBC koja je napravila Pupinov most preko Dunava između Zemuna i Borče.
- Mislim da je realno da radovi krenu početkom naredne godine ili u proleće 2017. i rok za izvođenje radova je 32 meseca, tako da bi u toku 2019. godine trebalo sve da bude gotovo i čitava deonica bude u funkciji - kazao je Obradović.
On je podsetio da je deonica Surčin - Obrenovac bila jedina deonica čija izgradnja nije bila ugovorena na pravcu budućeg auto-puta od Beograda do Preljine u blizini Čačka.
- Već je urađen idejni projekat, postoji i prostorni plan. Ugovor predviđa takozvani „Žuti Fidic“ koji podrazumeva da izvođač uradi dokumentaciju za građevinsku dozvolu i izvodi radove - naveo je Obradović dodajući da je idejni projekat koji je uradio Saobraćajni institut CIP bio osnova za potpisivanje ugovora.
Novi most preko Save biće dug oko 1.800 metara i imaće centralni raspon preko reke od 425 metara.
Za gradnju auto-puta od Surčina do Obrenovca biće potrebno tri miliona kubnih metara peska, oko 130.000 kubika betona i oko 3,4 miliona kilograma armature.
Obadović ističe da će se auto-putem od Beograda do Preljine stizati za nešto više od sat vremena, dok se sada putuje i po nekoliko sati. Prema njegovim rečima, prema urađenoj analizi kada bude gotov taj auto-put biće značajno povećan protok saobraćaja i predviđa se da će do 2030. na toj deonici biti skoro 30.000 automobila dnevno.