U gradu biciklista napokon je došlo na red i uređenje držača za bicikle. U gradu gotovo da i ne postoji rešenje koje odgovara korisnicima, te se bicikli još uvek ostavljaju na starinske gvozdene „češljeve“ gde se dvotočkaši zaključavaju nisko pri zemlji. To, naravno ne odgovara nikome, a posebno ne starijim korisnicima, ali ove „sitnice“ u urbanom uređenju često ostanu na margini kada se govori o uređenju grada.
Skupština grada je početkom februara donela odluku kojom se uređuju mesta na kojima se postavljaju držači za bicikle, i to na više od 30 lokacija u zaštićenom centru grada, na Paliću kao i u prigradskim mestima Bajmok i Čantavir. Takođe se uređuje i čitav niz lokacija na kojima bi se u širem centru, van zone zaštite, postavili držači za bicikle.
www.pixabay.com
Ovoj odluci prethodila je sveobuhvatnija odluka o uređenju komunalnog mobilijara, a na osnovu gradske Odluke o komunalnom redu, ali i podrobna analiza terena.
- Prvo smo utvrdili i popisali sve postojeće držače za bicikle, i utvrdili gde su sve potrebni. Rukovodili smo se načelom da su neophodni ispred ustanova, mesta snabdevanja, parkova, sportskih terena, dakle svih mesta koja okupljaju više ljudi, a u prigradskim mestima uvažavali smo sve zahteve samih mesnih zajednica – objašnjava za „Politiku“ dipl. inž. građevine Smiljana Milenković, prostorni planer u „Direkciji za izgradnju grada“.
„Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture“ propisao je detaljne uslove za držače za bicikle koji predviđa izgradnju nadstrešnice od čelika, dok bi sami stubovi u sebi imali dizajniranu šaru u stilu secesije. Po ovim osobinama držači bicikla uklapaju se u zaštićeno gradsko jezgro, kao prostorno istorijsku celinu od velikog značaja.
- Novi držači trebalo bi da zamene postojeće, od kojih su mnogi bili i zapušteni. Za korisnike su komforniji jer se za jedan stub zaključavaju po dva bicikla i to bez saginjanja. Njihov izgled i lokacija su u funkciji grada, ali i samih biciklista – navodi Milenković.
Po projektu osim što su natkriveni, držači za bicikl trebalo bi da imaju i osvetljenje, a u budućnosti čak i video nadzor. Napravljeni su nacrti za pet vrsta držača, u zavisnosti od broja bicikla koji mogu da prihvate. Za mesta izvan zaštićenog centra planirani su slični držači nešto jednostavnijeg oblika.
Međutim, kada će se naći na ulicama, još je neizvesno. „Direkcija za izgradnju grada“ septembra prošle godine raspisala je javni poziv za izradu ovih držača, i na produženi rok za dostavu dokumentacije javile su se dve firme, ali su njihove ponude odbijene, jer je jedna imala nepotpunu dokumentaciju, a druga ponuda, od preko dva miliona dinara, bila je preskupa. Novi tender još nije raspisan.