Ovih dana privode se kraju poslednji radovi na realizaciji projekta Severne tangente, jednog od najvećih razvojnih poduhvata na gradskoj infrastrukturi. Severna tangenta je putni prsten dugačak 21 kilometar i povezuje Zemun, preko naselja Borča i Ovča, sa Pančevackim putem. Na trasi tangente se nalazi i novoizgrađeni Pupinov most na Dunavu, a tačno godinu dana od njegovog otvaranja biće puštena poslednja deonica od Ovče do Pančevačkog puta.
Zbog imovinsko-pravnih problema i kašnjenja radova izgradnja tangente je prinudno podeljena u tri faze, gde je u prvoj fazi izgrađena deonica od lakat krivine u Zemunu do Zrenjaninskog puta, uključujući i most na Dunavu. Prva faza otvorena je istovremeno sa Pupinovim mostom u decembru prošle godine, nakon čega su nastavljeni radovi na preostalih 11 kilometara trase od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta. Deonica od Zrenjaninskog puta do Ovče otvorena je 03. oktobra ove godine, dok je u protekla 3 meseca kompletiran preostali deo saobraćajnice.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Skoro svi radovi su završeni, jedino se još radi na ukrštanju Severne tangente i Pančevačkog puta. Tamo se izvode završni radovi na postavljanju horizontalne i vertikalne signalizacije, osvetljenju i pešačkim trotoarima. Otvaranje poslednje deonice zakazano je za 27. decembar i do tad će sve biti spremno za saobraćaj. Duž trase se na pojedinim tačkama sadi zaštitni zeleni pojas, što je nadamo se samo početak. Uređenje i oblikovanje zelenog pojasa uz put je važna, ali nažalost zapostavljena stavka. Razvoj zelenog pojasa uz glavne putne pravce u zemlji postigao bi ne samo estetske, već i značajne ekonomske i ekološke efekte.
Severna tangenta je nova brza veza važnih transportnih pravaca i ima širi gradski značaj, pogotovo u cilju izmeštanja teretnog i tranzitnog saobraćaja iz gradskog jezgra i rasterećenja Pančevačkog mosta. U perspektivi planirano je da se Severna tangenta nastavi do budućeg mosta kod Ade Huje, i dalje preko Dunava nadoveže na Spoljnu magistralnu tangentu.