Novom dvokolosečnom prugom Gilje-Ćuprija-Paraćin na Koridoru 10, koju gradi italijanska kompanija „Italiana Costruzioni CAF“, planirano je da u sredu krenu prvi vozovi.
Reč je o probnom saobraćaju levim koloseku iz pravca Beograda, od Gilja do Ćuprije, u dužini oko pet kilometara, izjavio je „Tanjugu“ odgovorni izvođač radova na ovoj deonica Željko R.Marković.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Nova dvokoloesčna pruga Gilje-Ćurije-Paraćin u izgradnji duga je 10,5 kilometara, projektovana za brzine do 167 kilomatara na čas. Plan je da se kompletna deonica u saobraćaj pusti krajem novembra.
- Levi kolosek novoprojektovane pruge je u Gilju spojen sa postojećim levim kolosekom i tehnički primljen, i sada „Železnice Srbije“ rade na postavljanju novih 2,5km kontaktne mreže od Jagodine do Gilja, koja je bila ukradena i to bi trebalo biti završeno, mi očekujemo do srede kada bi prvi voz prošao ovom prugom – rekao je Marković.
Institut CIP je završio ispitivanje čelične konstrukcije železničkog mosta na Velikoj Moravi, obradu podataka, konačno mišljenje i rezultat bi trebao objaviti nastupajuće sedmice.
- Očekujemo da rezultati budu dobri i da u sredu krene saobraćaj na ovoj trasi, levim kolosekom od Jagodine preko Gilja – rekao je Marković.
Sa očekivanjem Markovića slaže se i rukovodilac radova na gornjem sloju pruge italijanske kompanije Deliberto Pepino. Uporedo sa privođenjem radova na završetku deonice, stručnjaci nadležnih institucija i Komisija Ministarstva saobraćaja, vrše tehnički pregled pruge.
Do sada je tehnički primljena jednokolosečna pruga od Zmiča do Paraćina oko 4,5 kilometara i desnog koloseka nove dvokolosečne pruge od stajališta u Gilju do ulaznih skretnica u stanicu u Ćupriji kao i dva stanična koloseka u stanici, napomenuo je Marković.
Jednokolosečna pruga, izgrađena za potrebe privrede Ćuprije i Paraćina, od Zmiča do Paraćina je u funkciji. U železničkoj stanici u Ćupriji, koju zaobilazi nova dvokolosečna pruga, izgrađena su dva perona na dva nova koloseka.
Pruga je spojena sa starim kolosekom od Jagodine, prešla je most na Velikoj Moravi, izgrađena je i puštena u saobraćaj zaobilaznica regionalnog puta Jagodina-Ćuprija preko pruge, u dužini od oko 1,5 kilometara, izgrađeno novo stajalište u Gilju...
Radove na pruzi, „u stopu prate“ stručnjaci kompanije „Simens“ koji rade na postavljanju električne kontaktne mreži i signalnih uređaja.
- „Simens“ nas dobro prati, kako u postavljanju kontaktnog voda i signalnih uređaja tako i u rekonstrukciji i moderniaciji, uklapaju se u temo koji drže graditelji pruge – istakao je Marković. On je dodao da će „Simens“ imati posla i posle završetka građevinskih radova kako bi pruga bila u funkciji.
Najveći zahvat na pruzi, a izgrađeno je 20 objakata, bio je most na Velikoj Moravi, čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara, raspona 52,5 metara koga drži šest stubova od kojih su dva rečna.
Njega su završili radnici „Goše“ i „Mostogradnje“ jer je most počeo da gradi pa otišao u stečaj austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina- Meteorit“. Izgradnja mosta i ove deonice pruge finansira se kreditom Evropska investiciona banka u iznosu 16,2 miliona evra, a investitor su „Železnice Srbije“.