Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da Predlog zakona o konverziji zemljišta treba da omogući investitorima da grade za razliku od svih prethodnih koji su ih u tome onemogućavali. Mihajlović je objasnila da je ova vlada učinila da konverzija zemljišta postane ekonomsko pitanje.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Gostujući na RTS-u, Mihajlovićeva je kazala da u Srbiji ima 660.000 hektara građevisnkog zemljišta, od toga 5.500 hektara ili manje od jedan odsto podleže zakonu o konverziji.
- Ranije su investitori imali mogućnost samo da koriste to zemljište i zato nisu ni želeli dalje da grade na tom zemljištu, a novim zakonom, kojim smo gledali da zadovoljimo i interes države i investitora, stvorili smo mogućnost da investitori mogu da pravo korišćenja prebace u pravo svojine, ili dok ne steknu pravo svojine, da imaju pravo zakupa tog zemljišta na 99 godina po tržišnoj ceni. Postoji i ono zemljište za koje je moguće umanjenje naknade i obično su to neki objekti u siromašnim opštinama ili ako su na građevisnkom zemljištu izgradili građevinske objekte, onda neće nikako plaćati naknadu – kazala je Mihajlović.
Ona je navela da je ukupna vrednost zemljišta koje podleže zakonu o konverziji oko milijardu evra i najavila da se očekuje da će prihod od naknade od po 500 miliona evra otići u Fond za restituciju i u budžet Republike i Pokrajine Vojvodine.
Komentarišući ocene Fiskalnog saveta da Vlada nedovoljno brzo troši novac za kapitalne projekte, Mihajlović je istakla da kapitalni projekti nisu samo u sektoru tog ministarstva, već da je 50 milijardi dinara za kapitalne projekte raspoređeno po svim ministarstvima.
Ona je najavila da to ministarstvo za kapitalne projekte troši bržom dinamikom od predviđene i da će u Srbiji biti izgrađeno 186 kilometara autoputa, za koje će početi i naplata putarina, a počinje i rehabilitacija 150 kilometara puteva.
Mihajlović je najavila da će za 10 dana biti usvojena uredba o korišćenju pepela u izgradnji auto-puteva, istakavši da to rade sve zemlje i da tako može da se u izgradnji puteva uštedi oko 30 odsto.
- Uredba je spremna i kada bude usvojena, od tog trenutka praktično može pepeo da se koristi u izgradnji puteva – dodala je Mihajlović.
Ona je navela da EPS u termoelektranama proizvodi taj pepeo i da ga trenutno na deponijama ima oko 200 miliona tona.